Az RTL tovább küzd a reklámadó ellen
A reklámadó 4,5 milliárdos plusz adóterhet jelent az RTL Klubnak. Ezt a kereskedelmi tévé luxemburgi központja hozta nyilvánosságra hétfőn. A cég közleménye szerint az RTL csoport elvégezte első becslését a magyar országgyűlés által 2014. június 11-én elfogadott és 2014. július 4-én módosított Reklámtörvény pénzügyi hatásáról.
A módosított törvény 2014 augusztusában lép hatályba és az RTL Magyarországnak már augusztus végén ki kell fizetnie az adó első részleteit. Felhívják a figyelmet arra, hogy az új adó progresszív lesz, és a 20 milliárd forint (65 millió euró) feletti éves reklámbevételekre kivetett legfelső kulcs 40 százalék. Jelenleg az RTL Magyarország az egyetlen olyan média, amely a legfelső, 40 százalékos kulcs alá esik. Az RTL előzetes számításai szerint a cégcsoport adóterhe éves szinten mintegy 15 millió euróval növekszik.
Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL csoport vezérigazgatóinak közös állásfoglalása szerint „a működést tekintve az RTL csoport továbbra is jól teljesít 2014-ben. Mindazonáltal az első értékelésünk azt mutatja, hogy az új magyarországi reklámadó súlyos terhet jelent: az RTL Magyarországot strukturálisan veszteségessé teszi, és az RTL csoport 2014 évi nettó nyereségét is csökkenti. Az RTL csoport 1997 óta következetesen építette fel igen értékes magyarországi vállalatát, amely több mint 350 embert foglalkoztat és befektetéseket valósít meg a helyi szórakoztató és független hírszolgáltatási piacon. Magyarországon jelentős mértékű adót fizettünk be. Eltökélt szándékunk, hogy minden lehetőséget megragadjunk annak érdekében, hogy társaságunkat megvédjük ettől a működésünket ellehetetlenítő adótól” – közölték.
– Mai közleményünk figyelmeztetés minden külföldi befektető számára Magyarországon – rögzítik. Ezért ismételten felhívják a magyar kormányt, hogy „vizsgálja felül ezt a kontraproduktív adópolitikát, amely úgy tűnik, hogy kifejezetten az RTL ellen irányul, mivel aláássa a működését, és komoly aggályokat vet fel a magyarországi sajtószabadsággal kapcsolatban.”
Anke Schäferkordt és Guillaume de Posch, az RTL csoport vezérigazgatóinak közös állásfoglalása szerint „a működést tekintve az RTL csoport továbbra is jól teljesít 2014-ben. Mindazonáltal az első értékelésünk azt mutatja, hogy az új magyarországi reklámadó súlyos terhet jelent: az RTL Magyarországot strukturálisan veszteségessé teszi, és az RTL csoport 2014 évi nettó nyereségét is csökkenti. Az RTL csoport 1997 óta következetesen építette fel igen értékes magyarországi vállalatát, amely több mint 350 embert foglalkoztat és befektetéseket valósít meg a helyi szórakoztató és független hírszolgáltatási piacon. Magyarországon jelentős mértékű adót fizettünk be. Eltökélt szándékunk, hogy minden lehetőséget megragadjunk annak érdekében, hogy társaságunkat megvédjük ettől a működésünket ellehetetlenítő adótól” – közölték.
– Mai közleményünk figyelmeztetés minden külföldi befektető számára Magyarországon – rögzítik. Ezért ismételten felhívják a magyar kormányt, hogy „vizsgálja felül ezt a kontraproduktív adópolitikát, amely úgy tűnik, hogy kifejezetten az RTL ellen irányul, mivel aláássa a működését, és komoly aggályokat vet fel a magyarországi sajtószabadsággal kapcsolatban.”