AZ LMP az Alstom-ügy tisztázását követeli
A magyar hatóságok nem tudták kideríteni azt, amit a britek igen, hogy az Alstom kétmilliárd forint kenőpénzt adhatott a BKV-nak, ezért felmerül a kérdés: miért nem érdeke itthon senkinek az igazság kiderítése? – vetette fel Csárdi Antal.
Hozzátette, választ ad ez a jelenség arra a kérdésre, hogy miért vannak túlárazva a magyar közbeszerzések, s hogy miért nem a piac diktálja az árakat, hanem más érdekek mentén születnek meg a döntések.
Csárdi Antal a 3-as metró felújításával kapcsolatban hozzáfűzte, hogy Szófia annyiért vesz új szerelvényeket biztosítóberendezéssel együtt, amennyiért Budapest felújíttatja a régi kocsikat, a felújítás idejére elrendelt buszpótlásért pedig a járművek árának többszörösét kérik el.
Lapunk is hírt adott róla, hogy több mint kétmilliárd forint kenőpénzt juttatott 2006-2007-ben két cégen keresztül a brit Alstom a BKV-nak, hogy ők nyerjék a metrókocsitendert. Amint az Indexre hivatkozva írtuk, a napokban már a negyedik Alstom-vezetőt vádolta a brit Súlyos Csalások Elleni Hivatala azzal, hogy szerepe volt a BKV által vásárolt metrókocsikhoz kapcsolódó korrupciós ügyben.
Magyar részről a nyomozást a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatja hivatali vesztegetés gyanúja miatt.