Az idén is drága az iskolakezdés
Az iskolakezdési szezonban jelentősen tudják növelni a forgalmukat a nagy kereskedelmi láncok – írja a Világgazdaság, amely több társaság képviselőit is megszólaltatja.
Az Auchannál például arra számítanak, hogy – noha az idén kevesebb gyermek kezdi meg az iskolát – a folyamatos akciók hatására akár 5-10 százalékkal is bővülhet a forgalom. Augusztus első hetében érezhetően emelkedik a tanszerek iránti kereslet, amely az augusztus 20-a utáni hetekben ugrik meg, és szeptember elejéig folyamatosan erősödik – mondta Samu Zsófia kommunikációs vezető.
A Tesco arra számít, hogy a felsőoktatási félév kezdetekor újabb vásárlási hullám indul meg, a Decathlonnál pedig elsősorban a gyerekcipők, sportruházat, utcai kabátok, valamint a hátizsákok és a táskák iránt nő ilyenkor a kereslet.
A nagy kereskedelmi láncok folyamatos akciókkal csábítják a gyermekes vásárlókat. A Sparokban például már július vége óta hirdetnek a tanévkezdéshez kapcsolódó kedvezményeket. Több cég valamilyen extrával is próbál kitűnni. Az ötven legnagyobb Tesco áruházban például csütörtöktől vasárnapig, a legforgalmasabb órákban tanító nénik segítik a választást. A Lidlnél pedig az óvodakezdést is bevonják a szezonba: a kisgyerekeseknek is kínálnak kedvezményeket, és számos élelmiszer-akciót kapcsoltak a tanévkezdéshez.
A Tescónál úgy látják, hogy most is az ár a legfontosabb tényező a magyar vásárlóknál. A brit hipermarketlánc számításai szerint a saját kínálatukban szereplő eszközökből egy első osztályos csomag összeállítási ára 15 ezer forintnál kezdődik. Ugyanakkor csak az iskolatáskák ára 3 és 15 ezer forint között mozog, de egyre többen választják a gyermek gerincét kímélő, anatómiai kialakítású drágább termékeket – írja a Világgazdaság.