Arccal a vasút felé! - utasított Orbán

A magyar vasút újjáépítésére kapott megbízatást Orbán Viktortól, a Fidesz elnökétől Fónagy János, aki a Magyar Demokratának adott interjúban a két világháborút követő vasúti újjáépítéshez hasonlította feladatát.

A Fidesz szakpolitikusa, Fónagy János szerint a magyar vasutat már nem lehet tovább reformálni, hanem újjá kell építeni. "Újjáépítjük ismét, ahogy újjáépítették 1920-ban, amikor a trianoni határcsonkítás következtében elveszítette a pályaszakasz csaknem kétharmadát, és több mint ötven helyen vágták el a pályát, vagy ahogy újjáépítették 1945-46-ban, a második világháború után" - fogalmazott a politikus.

Vasúti csendélet. Üresjárat
Vasúti csendélet. Üresjárat

Az Orbán-kormány volt közlekedési minisztere a Magyar Demokrata című hetilapnak adott interjúban hangsúlyozta, hogy a MÁV tartozása jelenleg mintegy 250 milliárd  forint, az év végére pedig mintegy 70-80 milliárd forint veszteséget várnak. A kormány  eladta a vasúttársaság egyetlen eredményes üzletágát, a teherszállítást.

Szerinte az eredeti, 103 milliárd forintos vételárból különböző jogviták miatt alig több mint 70 milliárd forint bevételhez jutott az állam, de ebből a pénzből sem futotta mozdonyok beszerzésére, pályaszakaszok felújítására.

Fónagy János azt mondta, hogy a jelenleg napirenden lévő reformintézkedések egyrészt 40 milliárd forint elvonását, valamint a MÁV Zrt. három részre darabolását jelentik a gyakorlatban. Szerinte az átalakítás költségeit a vontatás és a gépészet eladásából akarják fedezni. Ez azzal a veszéllyel jár, hogy egyrészt a vontatás elvételével teljesen kiszolgáltatottá teszik a magyar vasutat az ilyen szolgáltatást kínáló osztrák vagy német vasútnak, másrészt a gépészet eladásával "a MÁV gerincét adó utolsó néhány ezer  járműjavító munkahely is megszűnik".

A Fidesz múlt pénteken jelentette be közleményben, hogy Orbán Viktor a vasút helyzetével és jövőjével foglalkozó munkacsoport létrehozásával, illetve vezetésével bízta meg Fónagy Jánost, akinek feladata a vasúti közlekedés megújításának és a nemzeti vasúttársaság újjáépítésének előkészítése lesz.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.