Állítólag lesz pénz a hármas metróra
A 15 százalékos hazai társfinanszírozást tartalmazó tétel a projektre folyósítható maximális támogatás, a kedvezményezett a tényleges bekerülési értéktől függetlenül legfeljebb ekkora összeggel számolhat támogatásként. A tényleges költségekre jelenleg még pontos becslés sem adható, a valós kiadások legkorábban a kivitelezési közbeszerzési eljárások eredményes lezárulta után lesznek megalapozottan felmérhetőek. A teljes költségvetést befolyásolja az úgynevezett megtérülő rész mértéke is (az üzemeltető BKV Zrt. számára a működtetésből származó, előre kimutatható bevételek), amelyre uniós forrásokat nem lehet igénybe venni - közölte az NFM.
A felújítás a tervek szerint három szakaszban és két ütemben valósulna meg. Az első ütemben az északi és déli szakaszt, a második ütemben a középső - a Lehel tér és a Nagyvárad tér közötti - szakaszt építik át.
A menetidő ugyanakkor nem fog csökkenni. A pálya állapotának romlása miatt sok helyen sebességkorlátozást rendeltek el az elmúlt évek során, ezek jó részét a 2014–2015. évi síncsereprogram eredményeként átmenetileg sikerült feloldani - közölte a lappal a BKV. A tervezett felújítás nyomán a pálya állapotát tartósan fixálják a korlátozások nélküli szinten.