Akit érdekel, megnézheti a fúrópajzsokat
A Szent Gellért téri és a Fővám téri állomás több mint 30 méter mélyen van, a látogatók szakmai kísérettel juthatnak le az állomásokra, és a Duna medre alól tekinthetik meg a fúrópajzsokat és az új metróvonal két legmélyebb megállóját.
Az állomások érdekessége, hogy a belső teret többszintű, vasbeton gerendarács rendszer szeli át, ami lehetőséget ad arra, hogy a napfény bejuthasson majd föntről egészen a peronszintig. Ennek a technológiának és az ezt kihasználó építészeti elképzelésnek köszönhetően nagy belső terek jöttek létre az állomásokon.
A DBR Metró Projekt Igazgatóság által szervezett esemény az Urbitális Majális programsorozathoz kapcsolódik. A programsorozat középpontjában idén a Duna áll, a rendezvények, látogatások többsége a folyóhoz közel vagy éppen rajta történik.
A 4-es metró teljes beruházása közel 50 százalékos készültségű. A véghatáridő szempontjából jelenleg az egyik legfontosabb tényező, hogy az alagútfúró pajzsok mikor érik el a Fővám teret. A déli fúrópajzs hétfőn indult el a Fővám tér felé és körülbelül öt hét alatt teszi meg az utat a Duna alatt; az északi fúrópajzs csak a déli megérkezése után indulhat el.
A 4-es metró összköltsége 517 milliárd forint, ebből a jelenleg Kelenföld és a Baross tér között épülő, 10 állomást magába foglaló első szakasz 353 milliárd forint. A második szakaszban a tervek szerint további 4 állomással hosszabbítanák meg a metrót a Baross tér és a Bosnyák tér között. A projekt első szakaszának finanszírozására a főváros 220-250 milliárd forintot remél az Európai Uniótól az euró-forint árfolyam függvényében.