Akár népszavazás is dönthet a Margit-sziget sorsáról
Az MSZP fokozottan odafigyel a leendő Margit-szigeti beruházásokra és ha kiderül, hogy az eredeti funkcióval ellentétes szándéka van a városvezetésnek, akkor összbudapesti népszavazást kezdeményez - jelentette be Horváth Csaba, az MSZP fővárosi frakcióvezetője csütörtöki sajtóbeszélgetésén.
A szocialista politikus az elmúlt félévet értékelve úgy fogalmazott: Budapest lejtmenete tovább folytatódott, a városvezetés az "újratervezés és az újranevezés bűvöletében élt". Kifogásolta, hogy a főváros költségvetése az állam által átvett feladatok finanszírozásán felül nettó 50 milliárd forinttal csökkent és lenullázódott a város pénzügyi mozgástere. Horváth Csaba megjegyezte: a főváros nem hitelképes, amit az is mutat, hogy a vízművek részvényeihez szükséges hitelt sem tudják előteremteni, az MSZP ismeretei szerint rendre visszalépnek a pályázók.
Kiemelte: a következő félévben oda fognak figyelni a Margit-sziget fejlesztésére, mert "alapos a gyanú", hogy olyan új létesítmények épülhetnek, amelyek nem a sziget eredeti funkcióját szolgálják. Bírálta, hogy Tarlós István főpolgármester a területen nagyberuházásokat említ, de nem nevezi meg azok tárgyát. "Bízom benne, hogy még a Fidesznek sem köt olyan gyorsan a cement, hogy valami jóvátehetetlen kárt okozzanak a maradék egy évük alatt" - fogalmazott.
A fővárosi frakcióvezető bírálta a CET, a Rác fürdő és az 1-3-as villamos fejlesztésének ügyét, álláspontja szerint előbbi kettő már rég megnyithatott volna, "ha a városvezetés nem gondolja úgy, hogy mindent újra kell pozicionálni". Mint mondta, a Közraktáraknál kiderült, hogy nem voltak műszaki problémák az acélgerinccel, rendszeres karbantartás mellett alkalmas a funkciója betöltésére. Kártékonynak nevezte, hogy az európaiságot szimbolizáló épületet Bálna névre keresztelték, és jelezte: tiltakoznak az ellen, hogy kultikus találkozóhely helyett bolhapiacot, biopiacot nyissanak a létesítményben.
A szocialista politikus szerint az 1-3-as villamos fejlesztése kapcsán kész terveket, kidolgozott közbeszerzést hagytak az új városvezetésre, amely aztán 3 év késéssel újraterveztette azt. Ha a főváros 2015-ig nem zárja le a beruházást, 45 milliárd forintos vagyonvesztés lehet belőle - tette hozzá. Megjegyezte azt is: az "Alstom-fék is meg tudott javulni", a négyes metró beruházást álláspontja szerint politikai szándék akadályozta. Horváth Csaba a mai napig megoldatlannak nevezte a közösségi közlekedés finanszírozását, és kifogásolta, hogy egyes közlekedésfejlesztési projektek kimaradtak a kormánnyal közös beruházások listájáról.