Vasúti kurtítás - tiltakozás félreértésből?
Tiltakozik Salgótarján polgármestere a Budapest és a nógrádi megyeszékhely közötti közvetlen vasúti kapcsolat megszüntetése miatt. A városnak az infrastruktúra fejlesztésére van szüksége, nem pedig annak leépítésére, és a vasútvonal bezárására - írja közleményében Székyné Sztrémi Melinda (Fidesz) arra reagálva, hogy a közlekedési tárca úgy döntött, megszűnik a közvetlen vasúti kapcsolat Salgótarján és Budapest között.
A polgármester emlékeztet a szocialisták 2006-ban tett ígéretére, miszerint Salgótarjánból egy óra alatt elérhető lesz Budapest. A valóságban azonban a 2002 óta halálútnak is nevezett 21-es főúton még csak "itt-ott" készült el a négysávosítás, a határhoz vezető vonatközlekedést pedig "teljesen magára hagyták". Ez év végére "a szocialisták kormányzásának eredményeként immár a vonatok sem fognak eljutni Budapestről Salgótarjánba".
A fideszes városvezető a helyi szocialista politikusokat is hibáztatja a döntésért. Úgy fogalmaz: "Itt az ideje, hogy Boldvai László szocialista országgyűlési képviselő és Dóra Ottó, az MSZP városi frakcióvezetője a kormányzati megszorítások elvtelen támogatásán, és egymás vállon veregetésén túllépve végre tényleg tegyenek valamit a salgótarjániakért."
Fennmarad Budapest és Salgótarján között a vasúti összeköttetés, mindössze az egyetlen átszállás nélküli, vasárnaponként közlekedő vonat nem fog közlekedni - közölte a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium a polgárnmester tiltakozására reagálva. A tárca közleményében hangsúlyozta: a megyeszékhely Hatvanon keresztül változatlanul elérhető lesz vonattal is.
A minisztérium az országos jelentőségű hálózattól távol eső négy megyei jogú város (Eger, Hódmezővásárhely, Salgótarján és Szekszárd) esetében gyors, részben autópályán közlekedő, kiszámítható ütemezésben induló buszokkal is igyekszik kiszolgálni az utasokat. A nehézkesebb, átszállást is igénylő vasúti közlekedés mellett, így például Salgótarján esetében háromnegyed órával rövidebb menetidővel, a város és a központi régió között közvetlenül óránként indulnak új, közúti gyorsjáratok. Emellett a reggeli és az esti csúcs idején Pásztó érintésével is beállnak kiegészítő buszok.
Hónig Péter közlekedési miniszter kedden jelentette be, hogy Budapest, illetve Eger, Salgótarján, Hódmezővásárhely és Szekszárd között megszűnik a közvetlen vasúti kapcsolat, és a megyeszékhelyeket a tervezet szerint sűrűn közlekedő buszjáratok kötnék össze a fővárossal.