A tudomány és a játékok űrhódítása

A videójátékok és a tudomány kapcsolatára keresik a váalszt a Közlekedési Múzeumban pénteken tartandó konferencián.

Űrhódító címmel videójáték-konferenciát tartanak pénteken a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumban (XIV., Városligeti körút 11.). A szimpózium célja a videójátékok tudományos megközelítése, az, hogy miképpen épülnek be a különböző diszciplínákba és a kultúránkba.

A konferencia előadói öt nagyobb tematikus blokkban vizsgálják a virtualitás és a valóság összemosódását, a játékok lehetőségeit a tudományos kutatásban, vagy éppen ellenkezőleg, a tudományos kutatás lehetőségeit a játékokban. Külön hangsúlyt kapnak a komoly játékok, a videójáték-kultúra dokumentálása és bemutatása, valamint a számítógépes játékok dizájnra és művészetekre gyakorolt hatása is.

A konferencia előadói a videójátékokkal társadalmi jelenségeket és eseményeket vizsgálnak, illetve modelleznek segítségükkel, netán az emberi civilizáció jövőjét vizionálják, vagy éppen e játékok segítségével akarnak fejleszteni, oktatni, nevelni.

A szimpózium látványos környezetben, a Közlekedési Múzeumban, pörgő sebességgel, tízperces gyors előadásokkal, interaktív módon zajlik majd le.

A konferenciát A számítógépes játék (r)evolúciója című kiállítás keretében a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, a BME Információs Társadalom- és Trendkutató Központ és a BME Szociológia és Kommunikáció Tanszék, Média Oktatási és Kutató Központ szervezésében, valamint a LUDUS támogatásával rendezik meg.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.