A reklámadó "halálos döfést jelent a médiapiacnak"
Az Együtt-PM szövetség szerint "halálos döfést" jelenthet a válság miatt egyébként is rossz helyzetben lévő magyar reklám- és médiapiacnak a reklámadó bevezetése.
A Nemzetgazdasági Minisztérium pénteken tette közzé a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat tervezetét. E szerint az adó alanya a reklám közzétevője, alapja pedig az ebből származó nettó árbevétel lenne. Az adó mértéke sávosan emelkedne: 1 milliárd forint alatt nem kellene fizetni, majd 1 százalékot, az 5 és 10 milliárd forint közötti részre 10, az ezt meghaladó részre pedig 20 százalékot.
Az Együtt-PM szövetségnek az MTI-hez szombaton eljuttatott közleménye szerint a sávos adóztatás elsősorban a két nagy kereskedelmi televízióra, azaz olyan szabad médiumokra jelent "kormányzati fenyegetést", amelyek "ma még elmondhatják az igazságot Orbán Viktor rezsimjéről".
Azt írták, Orbán Viktor kormányfő az elmúlt három évben bevezetett 30 új adóval "adódiktatúrát vezetett be", ha valamilyen "megalomán tervét, vagy a Simicska-birodalom legújabb mutyiját" finanszírozni akarja, új adót vet ki.
A szövetség szerint "az Orbán-Simicska rezsim" az elmúlt három évben hozzáfogott ahhoz, hogy kivezesse Magyarországot az Európai Unióból. A kétharmados hatalomnak már jószerint csak külső korlátja, ellenőrzése maradt, itthon a fékek és ellensúlyok rendszerét már leépítették, az ellenőrző funkciókba pedig "kegyenceket" ültettek - olvasható.
Közlésük szerint Orbán Viktor bármit képes megtenni azért, hogy kikerüljön Magyarország az unió által folytatott túlzottdeficit-eljárás alól. A szövetség szerint ez érdekében állna az országnak, de csak akkor, ha a szükséges költségvetési egyensúlyt jobb kormányzati teljesítménnyel és kiadáscsökkentéssel, nem pedig "állami pénzbehajtással" sikerülne elérni.