A panaszokat már átirányították

Már nem fogad panaszokat e héttől a szeptember végén megszűnő Egészségbiztosítási Felügyelet.

Az ügyfélszolgálat hétfőn már ki sem nyitott, a változásról a betegeket a hivatal a weblapján egy közleményben tájékoztatja. A folyamatban lévő ügyek szeptember 15-én átkerülnek az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat adott - azaz a panasszal érintett egészségügyi szolgáltató székhelye szerinti - regionális intézetéhez.

Az Egészségbiztosítási Felügyelet megszüntetéséről, amely az elmúlt három évben a betegpanaszokkal és a kórházak, patikák hatósági felügyeletével foglalkozott még július közepén döntött az Országgyűlés. A most megszüntetett felügyelet koncepciója a Molnár Lajos által 2006-ban kezdeményezett reform egyik alapvető eleme volt. A felügyelet létrehozását Molnárék azzal indokolták, hogy ha több-biztosítós rendszer jön létre, fokozottan szükség lesz a betegek érdekeit megjelenítő és érvényesítő, a szabályokat megsértő kórházakat bírságoló szervezetre, amely a pénztáralapításoknál a szakmai felügyeletet is ellátta volna, azaz a pénzintézeteket felügyelő PSZÁF-hoz lett volna hasonló.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.