A panaszokat már átirányították
Az ügyfélszolgálat hétfőn már ki sem nyitott, a változásról a betegeket a hivatal a weblapján egy közleményben tájékoztatja. A folyamatban lévő ügyek szeptember 15-én átkerülnek az Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat adott - azaz a panasszal érintett egészségügyi szolgáltató székhelye szerinti - regionális intézetéhez.
Az Egészségbiztosítási Felügyelet megszüntetéséről, amely az elmúlt három évben a betegpanaszokkal és a kórházak, patikák hatósági felügyeletével foglalkozott még július közepén döntött az Országgyűlés. A most megszüntetett felügyelet koncepciója a Molnár Lajos által 2006-ban kezdeményezett reform egyik alapvető eleme volt. A felügyelet létrehozását Molnárék azzal indokolták, hogy ha több-biztosítós rendszer jön létre, fokozottan szükség lesz a betegek érdekeit megjelenítő és érvényesítő, a szabályokat megsértő kórházakat bírságoló szervezetre, amely a pénztáralapításoknál a szakmai felügyeletet is ellátta volna, azaz a pénzintézeteket felügyelő PSZÁF-hoz lett volna hasonló.