A motoros rendőr halálát ismert műszaki gondok okozhatták

A hétfőn halálos baleset szenvedő rendőr motorjának műszaki állapotát is vizsgálják, mivel az elsődleges adatok alapján a baleset kialakulásában műszaki hiba is közrejátszhatott - közölte az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szerdán az MTI-vel.

A rendőrség közleménye szerint a baleset körülményeinek feltárása érdekében a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya folytat eljárást, amely során - műszaki szakértő bevonásával - a motorkerékpár műszaki állapotát is vizsgálják. Hozzátették: a vizsgálat befejezése után "a rendőrség megteszi a szükséges intézkedéseket, beleértve a parancsnoki felelősség megállapítását is".

A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság állományába tartozó, szolgálatban lévő motoros rendőr hétfő délelőtt szenvedett halálos balesetet az M1-es autópályán Tatabányánál. Balaskó László, a tatabányai mentők mentésvezetője az eset után közölte: a rendőr a motorkerékpárral megcsúszott az úttesten, feltehetően a kezdődő felhőszakadás miatt.

A Független Rendőr Szakszervezet (FRSZ) szerda reggel közölte az MTI-vel, hogy minden körülményre kiterjedő tényfeltáró vizsgálatot kezdeményez az M1-es autópályán meghalt rendőr ügyében, mivel információik szerint a szolgálati motorkerékpár műszaki állapota is közrejátszhatott a halálos közúti balesetben.

Pongó Géza, az FRSZ főtitkára azt írta: a szolgálati motorkerékpár nem sokkal a baleset előtt szervizben volt, ezután a rendőr kifogásolta a gumiabroncsok állapotát. Írásban is jelezték az elöljáróknak, hogy a gumik balesetveszélyesek, és kérték a cseréjüket, de ez nem történt meg.

Szerdai számában a 24 Óra című megyei lap névtelen, de megbízhatónak nevezett forrásaira hivatkozva azt írta: a tatai rendőr a baleset előtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára, és onnan autóval utazzanak a fővárosba.

Járőrtársával az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a hirtelen kitörő viharban halálos balesetet szenvedett. Bár a család kérte, a helyszíni vizsgálatról készített jegyzőkönyvet nem adták ki kedden - közölte a lap.

 

Az augusztus 16-án meghalt 33 Telegdi Zsolt főtörzsőrmesterre emlékeznek hozzátartozói és kollégái a baleset helyszínén, az M1-es autópályán
Tatabánya, 2010. augusztus 18. A 2010. augusztus 16-án meghalt 33 Telegdi Zsolt fõtörzsõrmesterre emlékeznek hozzátartozói és kollégái a baleset helyszínén, az M1-es autópálya 63 kilométerénél. A járõr a baleset elõtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára. Az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a kitörõ viharban megcsúszott és halálos balesetet szenvedett. MTI Fotó: Farkas István
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.