A motoros rendőr halálát ismert műszaki gondok okozhatták
A rendőrség közleménye szerint a baleset körülményeinek feltárása érdekében a Fejér Megyei Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya folytat eljárást, amely során - műszaki szakértő bevonásával - a motorkerékpár műszaki állapotát is vizsgálják. Hozzátették: a vizsgálat befejezése után "a rendőrség megteszi a szükséges intézkedéseket, beleértve a parancsnoki felelősség megállapítását is".
A Komárom-Esztergom Megyei Rendőr-főkapitányság állományába tartozó, szolgálatban lévő motoros rendőr hétfő délelőtt szenvedett halálos balesetet az M1-es autópályán Tatabányánál. Balaskó László, a tatabányai mentők mentésvezetője az eset után közölte: a rendőr a motorkerékpárral megcsúszott az úttesten, feltehetően a kezdődő felhőszakadás miatt.
A Független Rendőr Szakszervezet (FRSZ) szerda reggel közölte az MTI-vel, hogy minden körülményre kiterjedő tényfeltáró vizsgálatot kezdeményez az M1-es autópályán meghalt rendőr ügyében, mivel információik szerint a szolgálati motorkerékpár műszaki állapota is közrejátszhatott a halálos közúti balesetben.
Pongó Géza, az FRSZ főtitkára azt írta: a szolgálati motorkerékpár nem sokkal a baleset előtt szervizben volt, ezután a rendőr kifogásolta a gumiabroncsok állapotát. Írásban is jelezték az elöljáróknak, hogy a gumik balesetveszélyesek, és kérték a cseréjüket, de ez nem történt meg.
Szerdai számában a 24 Óra című megyei lap névtelen, de megbízhatónak nevezett forrásaira hivatkozva azt írta: a tatai rendőr a baleset előtt jelentette elöljárójának, hogy motorkerékpárjának állapota és a kopott gumik miatt a parancs ellenére nem tud elmenni Budapestre. Ekkor azt az utasítást kapta, hogy menjenek be Tatabányára, és onnan autóval utazzanak a fővárosba.
Járőrtársával az autópályán elindult a megyeszékhelyre, de a hirtelen kitörő viharban halálos balesetet szenvedett. Bár a család kérte, a helyszíni vizsgálatról készített jegyzőkönyvet nem adták ki kedden - közölte a lap.