A magyar férfiak kétharmada elégedetlen az életével

A magyar férfiak bizonytalanok, frusztráltak, sokan közülük „nehéz időket” élnek meg. Egymásnak ellentmondó elvárásoknak kell megfelelniük, sokszor maguk sem tudják, hogy milyen az a bizonyos új férfi, aki már nem macsó, de nem is papucs - többek között ez derül a Pécsi Tudományegyetem és a Gfk. Hungária a Marquard Média megbízásából készült, több mint négyezer fős férfikutatásából.

Lazaság és gondtalanság - meglepő, de a magyar férfiak többsége úgy véli, hogy ez a két tulajdonság nagyon fontos ahhoz, hogy valaki férfinak nevezhesse magát. Az már kevésbé váratlan eredmény, hogy a válaszadók szerint az sem nevezheti magát férfinak, aki nem tud gondoskodni a családjáról. A kutatás szerint a magyar férfiak legjobban a munkanélküliségtől, az elszegényedéstől és a családjukra leselkedő veszélyektől félnek.

Legfontosabb értéknek - a nőkhöz hasonlóan - a biztonságot tartják, bár ez a biztonság a férfiak értelmezésében elsősorban anyagi, és csak másodsorban érzelmi, családi. Olyannyira, hogy a válaszadók 43 százaléka szerint a pénz önmagában elég ahhoz, hogy valakinek „jó élete” lehessen, más nem is igen kell hozzá. Ugyanakkor csak a megkérdezettek 25 százaléka gondolta úgy, hogy az anyagi biztonság számára elérhető.

- Könnyen elképzelhető, hogy mekkora frusztrációt okoz, hogy a férfiak háromnegyede nem tartja elérhetőnek az anyagi biztonságot. Főleg, ha összevetjük azzal a laza és gondtalan férfiideállal, ami a fejekben él - mondja Steigervald Krisztián, a GfK Hungária munkatársa, a kutatás egyik vezetője.

Talán ez az oka, hogy a kutatás szerint minden harmadik magyar férfi naponta vagy hetente többször iszik alkoholt. Ötből hárman viszont soha nem sportolnak, rendszeresen pedig csak tíz százalékuk mozog. Az uniós átlag ennek a duplája.

A kutatásban egy újfajta férfikép is megjelent. Különösen a fiatalabb korosztályra jellemző, hogy nagyobb részt vállal a házimunkában (a megkérdezettek harmada állította, hogy szívesen főz) és többet törődik a megjelenésével (25 százalékuk szeretne néhány kilót fogyni, 84 százalékuk szokott magának valamilyen kozmetikai cikket vásárolni).

Összességében csak a férfiak 37 százaléka állította, hogy elégedett az életével.

Visitors dressed as DC Comics' (L to R) Hourman, Atom and Flash walk during the 40th annual Comic Con Convention in San Diego in this July 24, 2009 file photo. In recent years, Comic Con has helped launched films like
Visitors dressed as DC Comics' (L to R) Hourman, Atom and Flash walk during the 40th annual Comic Con Convention in San Diego in this July 24, 2009 file photo. In recent years, Comic Con has helped launched films like "Iron Man," "Twilight" and "Avatar" to tremendous box office success, and the number of movies and TV shows being promoted in 2010 seems larger than ever for what, once upon a time, was merely a gathering of comic book fans. REUTERS/Mario Anzuoni/Files (UNITED STATES - Tags: ENTERTAINMENT PROFILE IMAGES THE DAY)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.