A Lényeg megbukott, a Magyarország szeretlek! bejött a nézőknek
Az adatok szerint az MTV új műsorstruktúrájának első produkciója, Borbás Mária szombat délutáni gasztroműsora, a Gasztroangyal a teljes népesség körében 232 ezer nézőt vonzott. Obersovszky Péter vasárnap kora esti politikai műsora, a Lényeg - lényegében - már az első adással megbukott, mindössze 151 ezren nézték. Összehasonlítva, az MTV korábbi vasárnap esti prémium műsora, a választások után megszüntetett Szólás szabadsága például 2010 első két hónapjában átlagosan 550 ezres nézettséget produkált.
Az MTV új műsorstruktúrájának eddigi legsikeresebb produkciója a Magyarország szeretlek! című új honismereti vetélkedő, ami a vasárnapi főműsoridőben a teljes lakosság körében 640 ezres nézettséget hozott, ez jóval meghaladja a köztévé korábbi vasárnap esti teljesítményt. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a Lényeg és a Magyarország szeretlek! első adása kifejezetten nehéz műsorkörnyezetbe került, vele szemben az RTL Klubon az X-Faktor tehetségkutató műsort sugározták, amit a teljes lakosság körében több mint 2,2 millióan néztek.
A Maradj talpon! című műveltségi vetélkedő hétfői induló adására csaknem 310 ezren voltak kíváncsiak, vele szemben a TV2-őn és az RTL Klubon közel 2,1 millióan nézték a kereskedelmi tévék híradóit. A kedden indult új filmsorozatra, a Kennedy-családra csaknem 410 ezren kapcsoltak, utána D. Tóth Kriszta talkshowját, a DTK-t 332 ezren nézték.
A Hacktion című magyar krimisorozat szerda esti első adása mindössze 276 ezres nézettséget produkált a teljes lakosság körében, miközben a vele párhuzamosan futó RTL-s szappanoperát, a Barátok köztet egymillió 657 ezren, a TV2-ős Jóban Rosszbant pedig egymillió 191 ezren nézték. Az egy héttel korábbi szerdán az MTV este nyolctól Hofi Géza kabarét adott, arra 894 ezren voltak kíváncsiak.