A kőbányai sztrájk blokkolja a Keleti forgalmát

Újra fogad és indít vonatokat a budapesti Déli Pályaudvar, a Nyugati is üzemel, a Keletiből azonban továbbra sem indulnak és érkeznek vonatok - mondta Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke az MTI-nek. A vasúttársaság és az érdekképviselet közötti egyeztetések vasárnap délután folytatódnak.

Újra fogad és indít vonatokat a budapesti Déli Pályaudvar, a Nyugati is üzemel, a Keletiből azonban továbbra sem indulnak és érkeznek vonatok - mondta Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke az MTI-nek. A vasúttársaság és az érdekképviselet közötti egyeztetések vasárnap délután folytatódnak.

Nyugati pályaudvar
Nyugati pályaudvar

Azok, akik a forgalomirányításban részt vesznek, felvették a munkát a Déli Pályaudvaron - mondta Kavalecz Imre. Hozzátéve: pontosan nem lehet tudni, hogy hányan dolgoznak jelenleg a pályaudvaron.

A Keleti Pályaudvar továbbra sem fogad és indít vonatokat, a szerelvények ugyanis nem jutnak el erre az állomásra a kőbánya-felsői sztrájk miatt - fűzte hozzá.

Szolnok és Gödöllő felől Rákosig járnak a vonatok. Miskolc Tiszai Pályaudvaron továbbra sem járnak a szerelvények. A Debrecen és Nyíregyháza térségében közlekedhetnek a helyi személyvonatok, Debrecen és Szolnok között távolsági szerelvények is járnak majd. Békéscsabáról el lehet jutni Szolnokig. Szegeden, Pécsett és Kaposváron viszont továbbra sem közlekednek vonatok. Szombathelyről autóbuszok szállítják külső állomásokra az utasokat - tette hozzá.

 A nemzetközi járatok továbbra sem közlekednek - hangsúlyozta Kavalecz Imre.

Szombaton a 3200 vonatból 1200-1500 közlekedett, ezek viszont nem menetrend szerint, hanem késéssel jártak. Hasonló helyzetre számítanak vasárnap is - mondta a sajtófőnök.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját, a jelenlegi munkabeszüntetés egy hete kezdődött. A VDSZSZ egyik fő követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből, ami a 102,5 milliárd forintból 8 milliárd forintot tenne ki. A szakszervezet továbbá - a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett - 10 százalékos plusz bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára, a MÁV-START Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak. Utóbb ezek a követelések kiegészültek a december 14-én életbe lépett új menetrend visszavonásának igényével, mivel az az érdekképviselet szerint ellehetetleníti a személyszállítást.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.