A KLIK sajnálja, hogy a "félreértések" indulatokat szültek

Mégsem ment minden tökéletesen az iskolák állami átvétele során. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ most elismerte: csak a decemberi átvételt követően kaptak világos képet arról, hogy hol és milyen eszközöket örököltek.

Meglévő erőforrásokból építkezik a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) - írja közleményében az államosított iskolákat kezelő központ, többek között arra a hírre reagálva, miszerint egy nyíregyházi iskolából különböző felszereléseket és eszközöket vittek magukkal a szervezet helyi irodájának berendezése céljából.

Az Országos Sajtószolgálathoz eljuttatott közleményben az olvasható: az állami köznevelési intézmények fenntartására létrejött új központi hivatal, a  Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (KLIK) az országosan létrehozott 198 tankerületen keresztül végzi feladatát. A szervezet felépítése az iskolák decemberi átadás-átvételével, januártól pedig az állami fenntartás és az önkormányzati működtetés napi szintű összehangolásával párhuzamosan, folyamatosan történik. A szervezetépítésben a meglévő erőforrásokra támaszkodik, hiszen nem egy több millió forintos új beruházással létrejövő hivatalról van szó, hanem az oktatási rendszer átalakításával kialakítandó új szervezeti struktúráról. Ebbe a szervezeti struktúrába olvadtak be az átvett iskolák, s immár egy szervezetként, központi gazdálkodással a KLIK egységeiként működnek tovább.

Mint írják, a fenntartóváltás következtében - a jogszabályoknak megfelelően - az önkormányzat által működtetett intézmények ingó és ingatlan vagyonára (tehát a taneszközökre és egyéb eszközökre is) ingyenes vagyonhasználati szerződést kötött a KLIK minden érintett önkormányzattal, (ez az általános és középiskolákat, valamint a gimnáziumokat jelenti). A szakiskolák esetében a KLIK a működtető is, itt a vagyont is a KLIK kezeli, amelynek része az ingyenes vagyonhasználat. Az új szervezet tehát az oktatási rendszerben meglévő emberi erőforrásokra és vagyonra támaszkodik, ami a közvagyonnal való hatékony és költségtakarékos gazdálkodást kívánja meg. Ennek szellemében a tankerületek kialakítása törvényileg is önkormányzati vagy kormányhivatali (megyei intézményfenntartó központok) bázisra épült, amely sok helyen példaértékű összefogással valósult meg.

A berendezésükkel kapcsolatban kijelentik: felszerelésükre a központi beszerzések folyamatban vannak, amiket korábban elindítani azért nem lehetett, mert a decemberi átvételt követően kapott világos képet a szervezet arról, hogy hol milyen eszközöket örökölt a feladatátvétellel és a munkatársak átvételével együtt legyen ez akár az iskolai gazdálkodási feladat-ellátás tankerületi szintre kerülésével az ezt biztosító eszközállomány átadása a tankerületnek. Az átmeneti időszakban szintén helyi összefogással, jó szándékú eszköz- és bútorfelajánlásokból sikerült számos tankerületi irodát berendezni, melyről természetesen átadás-átvételi dokumentumok készültek az iskolák használaton kívüli eszközeinek ideiglenes felajánlásáról.

A közlemény így zárul: "sajnáljuk, ha kellő információ hiányában mindez félreértéshez vezetve indulatokat szül egyes esetekben". Mint fogalmaznak, bármely szakiskola szobafestő tanulói külső gyakorlati helyszíneken, akár egy tankerületi irodában - amelyhez az alapanyagot a KLIK biztosítja, bárhol használják is fel azokat -, szabályosan végezhetik és végezték gyakorlatukat a jogszabályoknak megfelelően a gyakorlati oktatójuk irányításával, mint ahogyan ezt más egyéb gyakorló helyeken is megtették. Mindez a helyi közösségek segítőkészségét, egy jó ügyért való összefogását példázza, ami mögött sok ember munkája, segíteni és tenni akarása húzódik meg. A KLIK valamennyi munkatársa azon dolgozik és abban bízik, hogy az ehhez hasonló félreértések azonnali tisztázásával az együttműködés jó gyakorlata teret nyerhessen minél szélesebb körben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.