A kivitelezők szerint nem lesz 'sztráda' a budai alsó rakpartból
A rakpartot több helyen is kiszélesítik; a Margit hídnál azért, mert a déli felhajtó alatt a normál közúti űrszelvény nem biztosítható, mivel abba a híd egyik tartószerkezete belóg és a magasabb járművek biztonságos közlekedését akadályozzák. Emiatt ezen a részen hat méterrel szélesítik az útpályát a folyó irányában - olvasható a közleményben.
Hozzátették, hogy a rakpart más részein csak kettő, de van ahol tizenegy méterrel kell kiszélesíteni az útpályát. Utóbbira az Üstökös utca vonalában van szükség az új le- és felhajtó rámpák építése miatt.
Nem kell tartani attól, hogy a szélesítések miatt számottevően megemelkedne a folyó szintje és nőne az árvízveszély. Az előzetes tanulmányok szerint egy ilyen mértékű partszélesítés maximum 3 centiméteres többlet duzzadást okozhat a Duna vízállásában - közölték.
Szintén felmerült az az aggály, hogy a szélesítés következményeként a Duna megduzzad, megnövekvő ereje pedig erodálhatja azokat a dugókat, amelyek a budai termálforrásokat a Duna irányban lefojtják. Emiatt a beruházás és a Budapesti Műszaki Egyetem szakemberei előzetesen modellezték a Duna megváltozó áramlását és egyértelműen kiderült, hogy nem lépnek fel olyan áramlási viszonyok, amelyek a meder erózióját, vagy feltöltődését okozhatnák.
A közlemény kitért arra is, hogy a Margit híd és a Zsigmond tér közötti szakaszt a szélesítés mellett mintegy másfél méterrel megemelik, amire azért van szükség, hogy a főgyűjtőcsatorna számára biztosítsák a megfelelő mértékű takarást. Az úttest emelése miatt azonban az eddigieknél kevesebbszer kell majd árvíz miatt lezárni a rakpart ezen szakaszát - írták.
A kivitelezők tájékoztatása szerint az új csomópont megépítése, valamint a Margit hídnál történő kiszélesítés nem jár a nehézgépjárművek forgalmának növekedésével, mert az útvonal része a fővárosi rendeletben megnevezett 12 tonna össztömeg-korlátozási övezetnek, így az ennél nehezebb járművek csak behajtási hozzájárulással vehetik igénybe - írták.