A kivitelezők szerint nem lesz 'sztráda' a budai alsó rakpartból

Nem lesz "sztráda" a budai alsó rakpartból a Margit híd és a Zsigmond tér között, az útszakasz kiszélesítésének forgalomtechnikai okai vannak - közölték a beruházás kivitelezői szerdán az MTI-vel.

A rakpartot több helyen is kiszélesítik; a Margit hídnál azért, mert a déli felhajtó alatt a normál közúti űrszelvény nem  biztosítható, mivel abba a híd egyik tartószerkezete belóg és a  magasabb járművek biztonságos közlekedését akadályozzák. Emiatt ezen  a részen hat méterrel szélesítik az útpályát a folyó irányában - olvasható a közleményben.
Hozzátették, hogy a rakpart más részein csak kettő, de van ahol tizenegy méterrel kell kiszélesíteni az útpályát. Utóbbira az  Üstökös utca vonalában van szükség az új le- és felhajtó rámpák  építése miatt.

Nem kell tartani attól, hogy a szélesítések miatt számottevően  megemelkedne a folyó szintje és nőne az árvízveszély. Az előzetes  tanulmányok szerint egy ilyen mértékű partszélesítés maximum 3  centiméteres többlet duzzadást okozhat a Duna vízállásában -  közölték.

Szintén felmerült az az aggály, hogy a szélesítés  következményeként a Duna megduzzad, megnövekvő ereje pedig  erodálhatja azokat a dugókat, amelyek a budai termálforrásokat a  Duna irányban lefojtják. Emiatt a beruházás és a Budapesti Műszaki  Egyetem szakemberei előzetesen modellezték a Duna megváltozó  áramlását és egyértelműen kiderült, hogy nem lépnek fel olyan áramlási viszonyok, amelyek a meder erózióját, vagy feltöltődését  okozhatnák.

A közlemény kitért arra is, hogy a Margit híd és a Zsigmond tér  közötti szakaszt a szélesítés mellett mintegy másfél méterrel  megemelik, amire azért van szükség, hogy a főgyűjtőcsatorna számára  biztosítsák a megfelelő mértékű takarást. Az úttest emelése miatt  azonban az eddigieknél kevesebbszer kell majd árvíz miatt lezárni a  rakpart ezen szakaszát - írták.

A kivitelezők tájékoztatása szerint az új csomópont megépítése,  valamint a Margit hídnál történő kiszélesítés nem jár a  nehézgépjárművek forgalmának növekedésével, mert az útvonal része a  fővárosi rendeletben megnevezett 12 tonna össztömeg-korlátozási  övezetnek, így az ennél nehezebb járművek csak behajtási  hozzájárulással vehetik igénybe - írták.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.