A Jobbik a külvárosig építené a metrót
Staudt Gábor, a párt főpolgármester-jelöltje keddi, budapesti sajtótájékoztatóján hangsúlyozta: a "4-es metró annak a legeklatánsabb példája, hogy nem szabad valamit megépíteni", a Jobbik ezért visszamenőlegesen is felülvizsgálná az elmúlt 20 évben mintegy félezer milliárd forintba kerülő beruházás korrupciógyanús szerződéseit.
A politikus az MTI kérdésére válaszolva azt mondta, hogy a 4-es metró pontos végállomásaira vonatkozó javaslatokat a párt augusztusra tervezett fővárosi programjában határozzák meg.
Staudt Gábor a városligeti műjégpálya felújítására kitérve kiemelte, hogy ez a beruházás is az elmúlt időszak fővárosi "korrupcióval terhelt" ügyleteit szimbolizálja. A budapesti önkormányzati beruházásokat ugyanis - a városligeti felújításhoz hasonlóan - az "előkészítetlenség, a tervszerűtlenség, valamint az alvállalkozói kör átláthatatlansága" jellemzi - fejtette ki az építkezés előtt tartott sajtótájékoztatóján.
Hozzátette: a fentiek következménye, hogy például a városligeti műjégpálya sem készül el a kívánt időre.
A jobbikos parlamenti képviselő megjegyezte továbbá, hogy a 607 méter hosszú Margit híd 30 milliárd forintra tervezett felújítási költségével megegyező összegből Németországban egy 4,2 kilométer hosszú, új tengeri hidat építettek.