A honvédségnek nincs saját utászhídja a Margit híd kiváltására

Bár a honvédség szakemberei képesek lennének egy előre legyártott elemekből álló, úgynevezett utászhidat kiépíteni a Duna felett, az elemeket meg kellene vásárolni, mert azok nem állnak rendelkezésre. A Margit híd felújítása miatt merület fel, hogy a kieső átkelőt pontonhíddal vagy más, ideiglenes szerkezettel lehetne helyettesíteni.

Az MTI annak kapcsán kereste meg a Honvédelmi Minisztériumot (HM), hogy lapunk a napokban beszámolt róla, utászhíddal is ki lehetne váltani a Margit hidat, amelynek felújítása augusztus 21-től jár forgalomkorlátozzással, akkortól viszont egy évig.

A szaktárca közleményében megjegyezte: addig, amíg a pontonhídra vonatkozó elképzelés létjogosultsága egyértelműen el nem dől, a minisztérium szakemberei nem vizsgálnak részletesen egyéb megoldási lehetőségeket. Emlékeztettek arra, hogy Szekeres Imre honvédelmi miniszter helyszíni szemlét rendelt el a honvédség műszaki szakembereinek részvételével és a főváros közlekedési szakembereinek bevonásával, hogy a pontonhíd megépítésének lehetőségét tisztázzák. Más módszerek alkalmazhatóságának alapos vizsgálatára csak ezt követően kerülhet sor - tették hozzá.

A tárca korábbi közleményében az olvasható, hogy naponta legalább 20 millió forintba kerülne egy pontonhíd a Dunán, s ez az összeg még nem tartalmazza az eszközök karbantartásának és évszaki felkészítésének költségeit.A minisztérium szerint a pontonhíd katonai járművek alkalmi átkelésére való, a huzamosabb ideig tartó polgári forgalom lebonyolítása számos problémát vet fel. Például a pontonhídon nincs közvilágítás, sem forgalombiztonsági berendezések, az alacsonyabb járművek nem tudnak fel- és lehajtani, és az is megoldandó problémát jelent, hogy a két parton ki kell alakítani a biztonságos fel- és lehajtókat.

Mint írták, azt a szempontot is figyelembe kell venni, hogy egy ilyen jellegű híd üzemeltetéséhez állandó, kiképzett személyzetre van szükség - amellyel kizárólag a Magyar Honvédség rendelkezik -, ami azt jelenti, hogy a váltásokkal együtt minimum 480 ember kell a híd működtetéséhez.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.