'A hídpénz egy újabb sarcolási ötlet'
Horváth Csaba, a Fővárosi Közgyűlés MSZP-frakciójának vezetője hétfőn az MTI-hez eljuttatott közleményében azt írta, a megfontolt előkészítést és tervezést igénylő közlekedésszervezéssel szemben a hidak két oldalára jegyszedőket állítani semmilyen előkészítést nem igényelne, s ez arra utal, hogy a hídpénz bevezetésének egyetlen célja valójában a pénzbehajtás.
Ezzel is azt az összesen mintegy 200 milliárd forintos lyukat próbálnák meg részben foltozni, amit "az Orbán-kormány a városvezetés asszisztálása mellett" ebben a ciklusban elvesz Budapest kasszájából – tette hozzá. Márpedig a szocialista képviselő szerint ennyi pénzből teljes hosszában fel lehetne újítani a 3-as metrót, vagy akár 2500-3000 új buszt is vehetnének a fővárosnak.
Horváth Csaba szerint a hídpénz bevezetésének felvetése "semmilyen szakmai logikával nem támasztható alá, egyértelműen káros lenne, mivel a hidak környékén még a legkisebb forgalom mellett is állandósuló dugókat okozna, rengeteg működési zavart állítana elő".
A Népszava hétfői számában írt arról, hogy a főváros vizsgálja annak lehetőséget is, hogy jövő júliustól mégsem a klasszikus dugódíjat, hanem hídpénzt fizettetne az autósokkal. A jelenlegi elképzelések szerint a Duna-hidakon való átkelésért kellene egyszeri díjat fizetni, itt is lehetnének kivételek.
A hídpénz részleteiről Tarlós István nem beszélt a lapnak, de általánosságban azzal indokolta, hogy az ellenőrző rendszer kiépítése gyorsabb és olcsóbb lenne. Ez az autósoknak kevesebb bosszúságot, a forgalomban pedig kisebb zavart okozna.
Ennek kapcsán Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-nek úgy reagált: a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit még meg kell vizsgálniuk, s amint a koncepció konkrét formát öltött, haladéktalanul tájékoztatják a közvéleményt.