A főváros magának akarja a 'súlyadót'

Tarlós István főpolgármester átalakítaná a gépjárműadót, amelynek bevételéből a közösségi közlekedést finanszírozná Budapesten.

Tarlós István (Fidesz-KDNP) a Hírszerzőnek adott, csütörtökön megjelent interjújában kiemelte, a fővárosnak alig maradt adókivetési joga. Az iparűzési adó újraosztásáról közlése szerint olyan döntés született, amellyel Budapest és a nagyvárosok rosszul jártak. Az építményadót, a telekadót, a gépjárműadót, a vállalkozók kommunális adóját a kerületek vetik ki, ahogy az idegenforgalmi adót is.

Az átalakított gépjárműadó bevételei a fővárost illetnék meg, amelyből a közösségi közlekedést finanszíroznák. A BKV talpra állításának kényszere valamilyen tartós megoldást igényel - mondta a főpolgármester.

A budai fonódó villamoshálózat kialakítását célzó projekttel kapcsolatban közölte, nem foglalkozik a II. kerület polgármesterének álláspontjával, nem hajlandó értelmezni a nem szakmabeli Láng Zsolt (Fidesz-KDNP) érveit. "Ostoba, szakmán kívüli polémiák nem fontosak" - hangsúlyozta Tarlós István, aki szerint az is elképzelhető, hogy egyszerűen kisajátítják a területet. Úgy fogalmazott: "jogunk van hozzá és a szakmai érvek a mi oldalunkon állnak".

A dugódíjjal kapcsolatban Tarlós István azt mondta, hogy az ötlet nem ördögtől való, de annak számos feltétele van: P+R parkolókat kell építeni, egységesíteni kell a parkolási rendszert, be kell fejezni a 4-es metró első szakaszát, meg kell hosszabbítani az 1-es és a 3-as villamos vonalát, felül kell vizsgálni a közlekedési lámpák működését és át kell gondolni a teherforgalom szabályozását.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.