A Fidesz újraindítja a vonatokat - esetleg

Ha a Fidesz kormányra kerül, újraindítja a bezárásra ítélt vasútvonalakon a forgalmat ott, ahol az műszakilag lehetséges lesz - ezzel a szofisztikált bejelentéssel lepte meg a nyilvánosságot Fónagy János.

Fónagy János, a Fidesz szakpolitikusa ezt azután közölte kérdésre válaszolva keddi budapesti sajtótájékoztatóján, hogy a közlekedési miniszter bejelentette: 33 vasúti pályaszakaszon nem rendel szolgáltatást a tárca.

Az ellenzéki képviselő szerint a kormány ezzel a lépésével ismét bebizonyította, hogy érdektelen az emberek mindennapjai iránt, a magyar vidék jelene és jövője iránt, és képtelen arra, hogy az európai irányokat követve, fejlessze a vasutat, vagy legalább megőrizze.

A 33 vasúti mellékvonal tervezett bezárása "kegyelemdöfést" jelent a vidéki embereknek, a magyar gazdaságnak - fogalmazott Fónagy János. Ez a kormány és közvetlen elődjei bezárták a kisiskolákat, a vidéki gyógyszertárakat, a kispostákat, most pedig elveszik a vasútvonalakat is - sorolta.

A politikus úgy vélekedett, a megfelelő színvonalú vasúti közlekedés biztosítása a kormánynak nem egyszerűen egy gazdasági kérdést kellene hogy jelentsen, hanem egy alapvető közszolgáltatási kötelezettséget. A kabinet azonban - tette hozzá - döntően és alapvetően egy költségvetési tételnek tekinti a vasúti közlekedést.

Arra, hogy a megszüntetett vonalakon autóbuszokat helyeznének forgalomba, Fónagy János úgy reagált: a XXI. század elején egy magát európainak valló országban nem lehet a kérdést úgy feltenni, hogy vonat vagy autóbusz, a helyes ugyanis úgy szól, vonat és autóbusz.

Azzal kapcsolatban, hogy a 33 vasúti pályaszakaszon a forgalom megszüntetésével, szüneteltetésével a kormány hétmilliárd forint megtakarítást remél, a politikus azt mondta: nyilvánvaló, ha a Volán-járatokat sűríteni kell, akkor a remélt - általa egyébként megalapozatlannak tartott - megtakarítás jelentős részét a Volánok többletköltségei el fogják vinni.

Fónagy János megjegyezte azt is: az elmúlt évek vasútvonal-bezárásai után a gyakorlat azt mutatta, hogy az autóbuszok legfeljebb fél- vagy egy évig közlekedtek nagyobb számban, utána azonban "rájöttek, hogy az is pénzbe kerül", és sokszor még a korábbihoz képest is csökkentették a forgalmat.

Az érintett 33 mellékvonal esetleges újraindításával összefüggésben a képviselő azt mondta, ahol műszakilag ez lehetséges, ott egy Fidesz-kormány meg is fogja azt tenni. Felhívta ugyanakkor a figyelmet arra, hogy ahol megszűnt a vasúti forgalom, ott pár hónap alatt a pálya is megszűnik. Egyszerűen ellopják a sínt, a kábelt, a biztonsági berendezéseket - mondta, hozzátéve, hogy vagy nagy erővel őriztetik, vagy eltűnik a pálya.

Ahol volt, ott ezután is lesz

Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter a keddi kormányszóvivői tájékoztatón jelentette be, hogy a szaktárca 33 vasúti pályaszakaszon nem ad megrendelést személyszállítási közszolgáltatásra. A miniszter kiemelte: ahol eddig volt közösségi közlekedés, ott továbbra is lesz.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.