A DTK beelőzte Fábryt
A két show-műsor hetente váltja egymást az m1 csütörtöki műsorstruktúrájában. A DTK tavaly októberben, az új műsorstruktúra részeként indult. A DTK a köztévé egyik legsikeresebb produkciója, kezdeti háromszázezres nézettsége decemberre megközelítette a félmilliót a teljes lakosság körében. Eddigi csúcsa január 19-én volt, amikor 532 ezren nézték.
A DTK a médiaszolgáltatási alap belső gyártásában készül, nem úgy, mint a többi nagy produkció, a Magyarország szeretlek!, a Maradj talpon!, a Marslakók vagy a Fábry, amelyeket külső cégek szállítanak be a közmédiának.
A Fábry nézettsége a főnixmadárként szárnyaló februári indulás óta jelentősen esett. Míg a Fábry február 2-i első adása a teljes népesség körében 741 ezer nézőt vonzott, a második, február közepén már csak 550 ezret, a harmadikat pedig 510 ezren nézték, a március végi adás nézettsége pedig 400 ezer alá zuhant.
A Fábry című produkcióra adásonként 15-18 millió forintért két évre szerződött a köztévével Fábry Sándor, ez évenként 20 adással számolva 300-360 millió forintot jelent. A műsor külső gyártásban készül, tehát a közmédia nem ad a műsorhoz sem technikai, sem emberi erőforrásokat. A lapunk által megkérdezett televíziós gyártási szakemberek számításai szerint a Fábry-show-k adásonként hozzávetőleg nyolcmillió forintból készülnek, noha az MTVA kétszer annyit fizet érte. A DTK gyártási költsége becslések szerint hatmillió forint körül van adásonként.
A csütörtöki nézettségi versenyt, ahogy azt mostanában mindennap, toronymagasan nyerte az RTL Klub. A Barátok közt szappanoperát több mint 1,6 millióan nézték, míg a TV2-n a Jóban Rosszbant csaknem 1,2 millióan. A köztévé legnézettebb műsora az esti fél nyolcas híradó volt, amely 548 ezer nézőt vonzott.