A bútorszállítókat is kitiltják napközben Budapestről
A jövő év elejétől kitilják Budapestről az átmenő kamionforgalmat, a nehézgépjárművek csak az M0-t használhatják ingyen. Óbudán a 11-es út kerületi szakasza marad a kamionok ingyenes tranzitútvonala - az M3-as bevezető és Róbert Károly körút mellett -, amíg meg nem épül a körgyűrű észak-budai folytatása.
A Főpolgármesteri Kabinet által hétfő reggel tárgyalt javaslat szerint a 12 tonnánál nehezebb járműveket az egész város területéről kitiltják, a belső városrészekbe a 7,5, illetve 3,5 tonnánál nehezebb kocsik sem hajthatnak be. Korlátozzák a költöztetést, az építőanyag- és tüzelőanyag-szállítást is, ezekre reggel 5 és 7 óra, valamint 18 és 22 óra között lesz csak lehetőség.
Sokba fog kerülni a naponta 13 ezer embert kiszolgáló, Bogdáni úti buszpályaudvar elköltöztetése. Mint arról beszámoltunk, a kaszásdűlői BKV-végállomásnak azért kell költöznie, mert az alatta lévő telek egy harminc évvel ezelőtti földhivatali baki miatt egy magáncég tulajdonába került, a főváros hét évig pereskedett, de végül vesztett. A tulajdonos már a nyáron ultimátumot adott a BKV-nak; vagy fizet a terület használatáért, vagy a jogos tulajdonos elkeríti a buszpályaudvar területét.
A cég egyébként visszamenőleg több mint egymilliárd forintot követel a közlekedési vállalattól és az elektromos művektől, amiért az ingatlant önkényesen igénybe vették az elmúlt évtizedekben. A főváros korábban arról döntött: 1,6 milliárd forint értékben csereingatlanokat ad a magáncégnek, hogy a helyén maradhasson a buszpályaudvar, és ne kelljen annak múltbeli használatáért fizetnie.
A városháza többek között a kelenföldi városközpont egy tömbjét adná, ami ellen a kerület, a fővárosi ellenzék és szakmai szervezetek is tiltakoztak. A Főpolgármesteri Kabinet hétfő reggelt tárgyalt a kérdésről. Felmerült, hogy a közeli, Szentendrei úti hipermarket parkolójába telepítsék át a buszpályaudvart, ez akár egymilliárd forintba is kerülhet, ráadásul évente százezer euró bérleti díjat is kellene fizetni. Ha a főváros a Bojtár utcába, a tulajdonában lévő ingatlanra költöztetné a végállomást, az is nagyjából ugyanennyibe kerülne.
Jóváhagyta a kabinet, hogy a BKV bevezesse az sms-ben megváltható jegyet. A 499 forintos jeggyel hét közben egy órát, hét végén és az éjszakai járatokon másfél órát lehetne utazni. A jegy bevezetéséről a Fővárosi Közgyűlésnek külön jogszabályt kell alkotnia, a BKV ezt követően közberszerzési pályázaton kereshet szolgáltató partnert.
Kétféle műszaki megoldás képzelhető el: az egyik sms-sel, a másik WAP-on keresztül tenné lehetővé a jegyvásárlást. A kabinet mindkét megoldási javaslatot megvalósíthatónak tartja, és felkéri a BKV-t, hogy a közbeszerzési pályázat kiírásánál ezt vegye figyelembe.