A budapesti sofőrök a legjózanabbak

Hetven olyan nap volt az év első hat hónapjában, amikor senki nem halt meg Magyarországon közlekedési balesetben – derült ki a rendőrség félévi gyorsjelentéséből.

Az ORFK honlapján közzétett adatok szerint az idén június végéig 6650 közlekedési baleset történt az ország útjain, mintegy 200-zal levesebb, mint az elmúlt év azonos időszakában. Kismértékben (13-mal) nőtt ugyanakkor a súlyos sérülésekkel végződő esetek száma; ezekből 1944-et jegyeztek fel. Fél év alatt 237-en vesztették életüket az utakon, 47-tel kevesebben, mint 2012 első hat hónapjában.

Országos átlagban kevesebb balesetet okoztak ittas vezetők, mint az előző év azonos időszakában. Összesen 654 tragédia hozható közvetlenül ok-okozati összefüggésbe a vezetés előtti (alatti) ivással, egy éve még 771 esetről volt elmondható ugyanez.

Az ORFK adatai szerint 14 megyében csökkent az ittas sofőrök által okozott balesetek száma, Tolnában stagnál, Nógrád, Szabolcs-Szatmár-Bereg, Békés és Hajdú-Bihar megyékben ugyanakkor nőtt. A rendőrség ennek ellenére országosan megszigorította az alkoholszondás ellenőrzéseket, mivel a csökkenés ellenére az ittasan okozott balesetek száma – csakúgy, mint az ittas vezetők száma – még mindig „elfogadhatatlanul magas”.

Ami az ittas vezetők által okozott balesetek arányát illeti, Budapest az ország legjózanabb városa. A fővárosban az összes közlekedési baleset 4,46 százalékát okozzák csak az ittas sofőrök, a második legjobb mutatóval rendelkező Csongrád megyében 7,22, Baranyában 7,98 ez az arány.

A főbb baleseti okok nem változtak, ám az arányuk igen. Az elmúlt év azonos időszakához képest 27-ről 30 százalékra nőtt a gyorshajtás részaránya, az összes baleset közel negyede az elsőbbség meg nem adására vezethető vissza, míg közel ezer tragédiát a kanyarodási szabályok be nem tartásával okoztak.

A balesetek 59 százalékát a személygépkocsi-vezetők okozták, tizedét a teherautó-vezetők, s mindössze egy százalékában voltak vétkesek a buszsofőrök. Ugyanakkor továbbra is rendkívül magas (12 százalékos) a balesetet okozók között a kerékpárosok aránya; a személygépkocsi-vezetőkön kívül csak nekik van tíz százalék feletti részarányuk az összbalesetszámon belül.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.