Nyolcvanmilliárdos BKV-adósság, 30 milliárdos hiteligény
Horváth Csaba elmondta: a miniszterelnök várhatóan kijelöli az ügy kormányzati szakértőit, felelőseit. A konkrét egyeztetések ugyanis mindkét oldalon szakértők bevonásával zajlanak.
A főpolgármester-helyettes közölte: ahhoz, hogy konkretizálni lehessen, hogy milyen nagyságrendű hitelhez kér állami garanciát a BKV, szükség van egyebek közt korrekt üzleti modellre és struktúrajavaslatra épp úgy, mint transzparens működési és ellenőrzési rendszerre.
Bajnai Gordon már személyesen is jelezte, hogy kész segíteni a fővárosi közösségi közlekedés gondjain. Konkrétumokat ezzel kapcsolatban a főpolgármester-helyettes a miniszterelnökkel való találkozóig nem kívánt elmondani.
A sajtóban folyamatosan megjelenő, furcsa BKV-szerződések - például a fénymásolók felméréséről szóló megbízás - kapcsán, amelyeket a 2007-től regnáló Antal Attila vezérigazgató kötött, a főpolgármester-helyettes leszögezte, hogy e hétvégéig felerészben megoszlott a városvezetésben a cégfelügyelet felelőssége az MSZP és az SZDSZ között.
Szombattól viszont az elődjénél, Hagyó Miklósnál nagyobb hatáskört kapott a BKV felügyeletében. A szerződésekkel kapcsolatban szeptember végéig lezáruló vizsgálatok alapján tesz majd javaslatot a szükséges változtatásra, a rendszerbeli hiányosságok kiküszöbölésére. A főpolgármester-helyettes megjegyezte, hogy a 4-es metróval kapcsolatos feladatokat nem vette át, az maradt Hagyó Miklósnál.
A BKV korábban jelezte, hogy 30 milliárd forint hitelt szeretne felvenni még ebben az évben. A cég adóssága jelenleg meghaladja a 80 milliárdot.