A BKV-vezér lemond a luxusautóról

Kocsis István szerint járna neki a cégautó, mégis lemond róla, mert a sajtó csak ezzel van tele, és nem a közlekedési vállalatnál elért eredményekkel foglalkozik. Továbbra is hallgat a BKV arról, kinek, milyen szolgálati kocsi jár és miért. Az új kommunikációs vezető a hírek szerint egy Volkswagen Passatot használhat.

"A mai naptól a saját gépkocsimat használom, amíg nyereséges nem lesz a BKV" - reagált a főpolgármester múlt heti levelére Kocsis István, a BKV első embere. A múlt héten az Index adott hírt arról, hogy Audi A6-ost bérel a vezérigazgatónak a közlekedési vállalat, ennek hatására írt Demszky Gábor Kocsisnak levelet, amelyben önmérsékletre szólította fel. A főpolgármester szerint egy ekkora cég vezetőjének még jobb autó is dukálna, de a BKV közpénzből gazdálkodik (a 80 milliárdos adósságállománya mellett idén 20 milliárd körüli veszteséggel kalkulálhat a cég - a szerk.), és a jegyért egyre többet fizető utasoknak nehéz volna megmagyarázni a luxusautó-bérlést. Azt egyébként Tarlós István, a fővárosi Fidesz frakcióvezetője is nehezményezte. Demszky az MTI-nek nyilatkozva üdvözölte a vezérigazgató döntését, és ezzel az ügyet a maga részéről lezártnak tekinti.

Kocsis a válaszlevelet szokatlan módon a BKV hivatalos honlapján is közzétette, mert "a politika és a média többet foglalkozott ezzel a kérdéssel, mint a BKV-nál az elmúlt három hónap alatt elért eredményekkel". A vezérigazgató emlékeztet arra, hogy a cégautó biztosítása a munkaszerződésében szerepel, és teljesen szabályos volt. Kocsis szerint az autóhasználat éppúgy a vezérigazgatói javadalmazás része, a foglalkoztatás feltétele, mint az alapbér. "Ennek kialakításánál bizonyosan figyelemmel voltak arra, hogy a BKV gazdálkodásának rendbetétele megfelelő tapasztalattal rendelkező vezetőt igényel, aki minden szakmai tudásával azon van, hogy a BKV helyzetét jobbítsa és az utasok érdekeit maximálisan szem előtt tartsa - bár biztosan számos önjelölt vállalta volna ezt a feladatot "félpénzen" - áll a válaszlevélben.

A BKV-tól lapunk egyébként múlt péntek óta szeretné megtudni, kinek, milyen feltételek alapján, milyen típusú szolgálati autót biztosítanak, írásban többször elküldött kérdéseinkre azóta sem kaptunk választ.

Az MTI korábban egyébként úgy értesült, hogy az Audit eredetileg nem Kocsis Istvánnak, hanem - a vezérigazgató kinevezése után alkalmazott - Molnár László gazdasági tanácsadónak bérelték. A távirati iroda szerint vadonatúj autót, egy négykerék meghajtású Volskwagen Passat gépjárművet kapott használatba a BKV-tól Pásztor Erzsébetet kommunikációs igazgató is, aki szintén az új vezérigazgató kinevezése után került a vállalathoz.

A városháza gzadasági bizottságának mai ülésén az MSZP-s és SZDSZ-s képviselők leszavazták Bagdy Gábor (KDNP) indítványnak a napirendre vételét, hogy a főpolgármesterrel vizsgáltassák meg a fővárosi intézmények és az önkormányzati tulajdonú cégek vezetőinek személyes használatára szolgáló gépkocsik beszerzését és a használathoz kapcsolódó információkat, például az üzemanyagköltséget, valamint a  bérleti, illetve lízingdíjakat.

Kocsis István vezérigazgatósága óta is tízmilliókkal távoztak a helyettesek.
Kocsis István a BKV vezérigazgatói pályázatával
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.