A polgármestereknek sehogy nem teszik az útdíj
Wittinghoff kijelentette: a jelenlévő fővárosi és agglomerációs polgármesterek pártállástól függetlenül, egyöntetűen elutasították a szakaszok fizetőssé tételét. Többek részéről valóban elhangzott, hogy elfogadhatónak tartják az autópályák használatának arányossá tételét, ugyanakkor ebből egyáltalán nem következik az, hogy ne maradhatna továbbra is ingyenes az M0-s körgyűrű és a bevezető autópálya-szakaszok - tette hozzá a budaörsi polgármester. Szerinte a minisztérium közleménye azt a látszatot kívánja kelteni, mintha a tárgyaláson a településeik érdekeit képviselő polgármesterek egyetértettek volna a kormányzat valamennyi javaslatával.
A polgármester közleményében jelezte: megütközéssel fogadták azt is, hogy mindössze 1,7 milliárd forintos bevételt remél a kormány attól az intézkedéstől, amely „súlyosan veszélyezteti" a peremkerületekben és az agglomerációban élők nyugalmát.
Fónagy államtitkár délutáni közleménye szerint a tervezett útdíjrendszer kedvező változásairól tájékoztatta 19 települési önkormányzat képviselőit. Az államtitkár kifejtette: az 5 ezer forintos éves megyei matrica megvásárlása havi szinten egyetlen liter benzin árának felel meg, 400 forintnyi kiadást jelent. Ez sokkal olcsóbb a majdnem 43 ezer forintos éves országos matricánál. Az autópályák elkerülése - az időveszteséggel nem is számolva - a hosszabb megtett út miatt ennél jelentősen magasabb költséggel járna - tette hozzá Fónagy.