A nonidzsúszt reklámozza az ELTE oktatási dékánhelyettese
A videó a Morinda Magyarország „Morinda Nyílt Eseménye” nevű rendezvényét reklámozza. A csodaszer reklámjára a 444 hivta fel a figyelmet.
Dr. Horváth Erzsébet az ELTE Természettudományi Karának oktatási dékánhelyettese. A tudományos pálya mellett másodállásban gyógyhatású csodaszereket reklámoz. A Morinda Magyarország a Morinda Bioactives nevű cég magyarországi leányvállalata. A céget korábban legnépszerűbb terméke után Tahitian Noni Internationalnek hívták. Igen, ez a cég kereskedik a tévéshopok népszerű termékével, a tahiti nonidzsússzal.
Erről sok mindent állítanak, például hogy gyógyír egy rakás betegségre a cukorbetegségtől az ízületi gyulladáson, a HIV-en, reumán, allergián, szívritmuszavaron, megfázáson, menstruációs görcsökön, magas koleszterinszinten át a depresszióig.
„Nem lehet véletlen, hogy emberek millióit hódítja meg évente" – mondja a reklámvideóban Horváth.
Horváth természettudós, és a hirdetésben is Dr. Horváthként szerepel. Mondjuk a földtudományok doktora, a szakterülete pedig a pleisztocén löszsztratigráfia, aminek nem sok köze van a növényi hatóanyagok élettani hatásaihoz. A portál a Science Meetup bloggereihez fordult, akik azt mondták, hogy a lista a varázsszergyártók szokásos módszerével készült áltudományos hablaty.
Így végül azon kívül a kutatáson kívül, amely megállapítja, hogy a noni végső soron nem mérgező, csak egy, tudományos kutatásnak megfelelő módszertannal készült tanulmány akad.
Meg az ELTE oktatási dékánhelyettese, aki adja hozzá a nevét. Itt lehet megnézni.