A nonidzsúszt reklámozza az ELTE oktatási dékánhelyettese

„Jó napot kívánok! Bizonyára már ön is hallott a noniról. Esetleg már meg is tapasztalta annak jótékony hatásait?" – vezeti be 23 másodperces reklámklipjét Dr. Horváth Erzsébet, aki a videó felirata szerint terméktanácsadó.

A videó a Morinda Magyarország „Morinda Nyílt Eseménye” nevű rendezvényét reklámozza. A csodaszer reklámjára a 444 hivta fel a figyelmet.

Dr. Horváth Erzsébet az ELTE Természettudományi Karának oktatási dékánhelyettese. A tudományos pálya mellett másodállásban gyógyhatású csodaszereket reklámoz. A Morinda Magyarország a Morinda Bioactives nevű cég magyarországi leányvállalata. A céget korábban legnépszerűbb terméke után Tahitian Noni Internationalnek hívták. Igen, ez a cég kereskedik a tévéshopok népszerű termékével, a tahiti nonidzsússzal.

Erről sok mindent állítanak, például hogy gyógyír egy rakás betegségre a cukorbetegségtől az ízületi gyulladáson, a HIV-en, reumán, allergián, szívritmuszavaron, megfázáson, menstruációs görcsökön, magas koleszterinszinten át a depresszióig.

„Nem lehet véletlen, hogy emberek millióit hódítja meg évente" – mondja a reklámvideóban Horváth.

Horváth természettudós, és a hirdetésben is Dr. Horváthként szerepel. Mondjuk a földtudományok doktora, a szakterülete pedig a pleisztocén löszsztratigráfia, aminek nem sok köze van a növényi hatóanyagok élettani hatásaihoz. A portál a  Science Meetup bloggereihez fordult, akik azt mondták, hogy a lista a varázsszergyártók szokásos módszerével készült áltudományos hablaty.

Így végül azon kívül a kutatáson kívül, amely megállapítja, hogy a noni végső soron nem mérgező, csak egy, tudományos kutatásnak megfelelő módszertannal készült tanulmány akad.

Meg az ELTE oktatási dékánhelyettese, aki adja hozzá a nevét. Itt lehet megnézni.

 

 

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.