A Nézőpont az M1-et hozta ki győztesnek

Az M1 adott teret leginkább a pártok programjának a többi televízióval összehasonlítva, a csatorna a kampány alatt naponta mutatta be az egyes politikai szervezeteket, míg a kereskedelmi televíziók csupán a legfontosabb politikai eseményekkel foglalkoztak.
Mindez a Nézőpont Intézet által a választási kampány időszakában készített, az esti híradókkal foglalkozó elemzésében olvasható, az eredményeket pénteken közölték.

Mint írták: az elemzés a választási kampány öt hetének (február 17. és március 23. közötti időszak) hírműsorait vizsgálta. Ebben az időszakban összesen 4588 tudósítás hangzott el a TV2, az RTL Klub, az M1, a Duna, a HírTV és az ATV esti híradóiban.

Az elemzők kiemelték, hogy az M1 a kampány alatt naponta mutatta be az országos listát állító pártok elképzeléseit és terveit. Mindez a közszolgálati médiumok magas politikai híraktivitásával hozható összefüggésbe, melynek eredményeképpen részletes képet tudnak adni a legkülönfélébb politikai szereplő napi tevékenységeiről. A közmédiumok "a baloldali pártok botrányai mellett" kiemelt figyelmet szenteltek azok kampányutazásaira és üzeneteikre is - fűzték hozzá.

A vizsgált médiumok közül a legmagasabb politikai aktivitás az M1 híradójában alakult ki. Ez a csatorna közvetítette arányaiban (72 százalék) és számszerűen (601 darab) is a legtöbb politikai hírt esti hírműsoraiban - olvasható az elemzésben.

A közmédiával szemben a naponta átlagosan csupán 5-6 politikai hírt közvetítő kereskedelmi csatornák csak a legfontosabb politikai eseményeket emelik napirendjükre, és a hivatalos kampány kezdetével sem növekedett a politikai híraktivitás, így a magyar választópolgár továbbra is ebből a forrásból kaphatja a legkevesebb politikai információt - írták.

Az intézet szerint a vizsgált időszakban a TV2 esetében 16 százalék, az RTL Klub esetében 23 százalék volt a politikai hírek aránya, és ez az országgyűlési választások közeledtével némileg még csökkent is.

Vezető téma volt az ukrán krízis (149 megjelenés), Simon Gábor eltitkolt osztrák bankszámlája (121 megjelenés) és a pártok jelöltállítása (98 megjelenés), az őszödi beszéd (76 megjelenés) és a paksi bővítés (66 megjelenés).

Paritásos vizsgálat alapján (kormány, kormánypártok és ellenzéki pártok egymáshoz viszonyított arányai) minden csatornán az ellenzéki szereplők álláspontja jelent meg legnagyobb arányban, e mutató a HírTV esetében 55 százalék, az ATV esetében pedig 56 százalék volt - tették hozzá.

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.