A kormány fizet a HÉV-ekért

Sajtószemlével kezdte mai sajtótájékoztatóját Tarlós István főpolgármester a fővárosi kerékpározásról. A városvezető visszautasította a kerékpáros fejlesztések leállítására vonatkozó vádakat. A Népszabadságnak korábban mondottakat megismételve felhívta a figyelmet, hogy 2010 óta 32 kerékpáros fejlesztés valósult meg, jelen ciklusra pedig 29 fejlesztési programot terveztek be. Most nem történik más, mint az eddigi intézkedések áttekintése és az eredmények összegzése.

Egy város közlekedése kompakt rendszer – hangsúlyozta –, nem lehet egyetlen járműre szabni. A főpolgármester egy felmérést ígért a kerékpáros közlekedés társadalmi megítéléséről, mivel Tarlós szerint ma már sokkal több az ellentét a gyalogosok és a biciklisek között, mint az autósok és a kétkerekűek között. Megerősítette azt is, hogy folyik a közösségi közlekedés fejlesztési irányait tartalmazó Balázs Mór terv teljes körű felülvizsgálata is.

Örömmel jelentette be, hogy a kormány felismerve az M3-as metró felújításának fontosságát, nagyprojektté nyilvánította a beruházást, és felszólította a fejlesztési minisztert a támogatási kérelem benyújtására az Európai Bizottsághoz. Ráadásul 125,5 milliárdról 137,5 milliárdra emelték a projekt támogatási összegét, így nem a legfapadosabb változatot kell megvalósítaniuk.

A városvezető szerint a határozatból is kiolvasható, hogy a projekt állami forrásból valósul meg, ha az unió nem vagy csak kisebb összeggel támogatja a beruházást.

Tarlós István visszautasította a vádat, miszerint szóbeli ígéretre alapozva húzták ki a HÉV-ek finanszírozását a fővárosi költségvetésből, mivel arról akkor már kormánydöntés született. Ezenfelül megerősítette, hogy a kormány csupán előlegként adja a határozatban rögzített 3 milliárdot. Az üzemeltetés valós költségeit az utólagos elszámolás alapján az utolsó fillérig megtéríti majd az önkormányzatnak.

A római mobilgáttal kapcsolatban bejelentette, hogy a kivitelezés idén novemberben indul meg, és 2018 augusztusára 75 százalékos készültségi szintre jut, 2019 elejére pedig teljesen elkészül. A beruházás 10 milliárdos támogatási összeggel szerepel az uniós listán. 

Blogok
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.