MSZP: 'sima útonállás' a tervezett budapesti útdíj

A fővárosi MSZP-frakció vezetője "sima útonállásnak” nevezte a budapesti úthasználati díj tervezett bevezetését.

Káosz, kapkodás és csőd jellemzi Budapest elmúlt hónapjait – jelentette ki Horváth Csaba, a szocialista frakció fővárosi vezetője, aki szerint az útdíjügyben "valaki hazudik”.
A frakcióvezető szerint a magas benzinárak miatt az autók már leálltak, hamarosan a BKV is csődbe megy, sőt a taxik sem fognak közlekedni. Elmondta: a kormányváltás óta tart a BKV vesszőfutása, hiszen megszűnt a közlekedési vállalat rendszerszintű finanszírozása.

Horváth Csaba szerint a főpolgármester csak statisztaszerepet játszik a BKV körüli ügyekben, ám ez nem menti fel a felelősség alól. Az ellenzéki politikus úgy véli, hogy a főpolgármesternek többé nincs befolyása az eseményekre, saját pártja sem veszi komolyan.

A szocialista politikus szerint az útdíjjavaslat nehezen megvalósítható, hiszen hátrányos megkülönböztetést, kettős mércét jelentene a budapesti autósoknak, így jogi szempontból is aggályos. Horváth Csaba "okos döntést" vár a kormánytól az ügyben, egyben felszólította a kabinetet, hogy határolódjon el Matolcsy György nemzetgazdasági minisztertől, aki "nem érti a BKV körüli helyzetet”. A szocialista politikus megfogalmazása szerint "vitán felül Matolcsy György minden idők legrosszabb gazdasági és pénzügyminisztere”.

Horváth Csaba hangsúlyozta: a fővárosi közösségi közlekedés fenntartása nem "jótétemény”. Mint elmondta: ha Budapestet mint "fejőstehenet" levágják, megszűnik az adók befizetése is. Bár az útdíjjal nem értenek egyet, a dugódíjat (behajtási díjat), amely egy zónahatárok átlépéséről szóló környezetvédelmi intézkedés, korábban a szocialisták is kezdeményezték. Ez utóbbi, hasonlóan a parkolási díjhoz, nem pénzbehajtásról, hanem a forgalom szabályozásáról szól – tette hozzá.

Az Index hétfőn számolt be arról, hogy a főpolgármester a BKV finanszírozásának megoldására nyolc lehetőséget tárt a kormány elé, amelyből a gazdasági tárca csak egyet támogat: a havi tízezer forintos úthasználati díjat. Ezt a portál szerint a főváros területén minden közutat használó gépkocsira meg kellene váltani, papíralapú matrica formájában.

A főpolgármester hétfőn "súlyos ötletnek" nevezte a budapesti matricás úthasználati díj bevezetéséről szóló javaslatot. Tarlós István újságírók előtt kijelentette: "a mai hírek nem a főváros vezetésének az álláspontját tükrözik". A matricás útdíj bevezetésére vonatkozó elképzelés nincs a javaslatok között – hangsúlyozta.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.