Építési engedély elektronikusan
Az e-közigazgatás részeként, egy 1,1 milliárd forintos fejlesztés eredményeként a jövő évtől már elektronikusan történik az építési engedélyek iránti kérelmek fogadása és az ügyintézés is – mondta Szaló Péter, a Belügyminisztérium helyettes államtitkára mai sajtótájékoztatón Budapesten.
Magyarországon 390 elsőfokú és 20 másodfokú építésügyi hatóság működik: a járási rendszerre való áttéréssel ezek száma a felére csökken, miközben az építésügyi hatósági feladatok az önkormányzati jegyzők hatásköréből állami kézbe kerülnek.
Az így felszabaduló szakembereket várhatóan az építésügyi felügyeletek alkalmaznák majd – tette hozzá a helyettes államtitkár.
A hivatalos nevén az építésügyi hatósági engedélyezési eljárást támogató elektronikus dokumentációs rendszer (ÉTDR) indulásától a kormányablakon keresztül érhető el. A tervező itt tölti ki az engedély iránti kérelmet és mellékeli hozzá a terveket. Az eljárást már az is gyorsítja, hogy az összes melléklet nélkül nem fogadja el a rendszer a kérelmet, így nem lesz szükség hiánypótlásra.
A rendszerben nem mozognak iratok, a szakhatóságok is a központi helyről, elektronikusan jutnak hozzá a tervekhez, és így közlik véleményüket az építésügyi hatósággal. A másodfokú eljárás is elektronikus lesz.