Bajnaiék kampánykottája: meghallgatás és konfliktuskezelés

Az MSZP-vel való együttműködési megállapodás aláírása után kampányüzemmódba kapcsolt az Együtt–PM szövetség, amely stabilan nyolc százalékra méri saját támogatottságát.

A Bajnai Gordon volt kormányfő által vezényelt szervezet a közvélemény-kutatási adatoktól függetlenül bizakodó (a kormányközeli Századvég például a Gyurcsány-féle DK alá mérte őket legutóbb), külföldi tanácsadók bevonásával készített saját kutatásaik szerint ugyanis a szavazótáboruk állítólag kétszerese a Demokratikus Koalíció mögött álló tömegnek, vagyis nagyjából nyolc százalék körüli.

A belső felhasználásra szánt dossziéban a helyi kortescsapatoknak szóló utasítások olvashatók
A belső felhasználásra szánt dossziéban a helyi kortescsapatoknak szóló utasítások olvashatók

A lapunk birtokába jutott belső adatokból világosan látszik, a választópolgárok túlnyomó többsége úgy látja: érdemben rosszabbul él, mint három éve, ezt pedig meggyőző többségük nem egyszerűen a várakozásaikat alulmúló gazdaságpolitikai teljesítménnyel, hanem konkrétan az egykulcsos adórendszer számukra negatív hatásaival hozzák összefüggésbe. Ez is az oka annak, hogy Bajnai Gordonék hétfőn épp az egykulcsos, szerintük „igazságtalan adóval” szemben indítottak aláírásgyűjtésre épülő kampányt.

Az Együtt–PM stábja ugyanakkor már készül az országgyűlési és európai parlamenti kampányokra is: az egyéni jelöltek mindenhol megvannak, a listákat pedig januárban véglegesítik. Az Együtt egy dekoratív kampányfelkészítő szettet készített, amely a helyi kortescsapatok munkáját segíti, pontosabban koordinálja; ennek egy példánya eljutott a Népszabadsághoz.

A belső felhasználású kampánydosszié Bajnai Gordon által jegyzett bevezetőjében az olvasható, hogy az Együtt–PM személyes meggyőző kampányra készül, szerintük a választókat utcáról utcára, házról házra kell megnyerni. „Orbán Viktor és Simicska Lajos fél (…) Pénzben és hatalomban nem tudjuk felvenni a küzdelmet a rezsimmel – csakis úgy győzhetünk, ha nemcsak az elszántságunk és igazunkba vetett hitünk megingathatatlan, de jobban szervezettebbek és dolgosabbak, szorgalmasabbak is vagyunk: nekünk náluknál tízszer többet kell dolgoznunk és százszor jobban szervezettebbnek (sic!) kell lennünk, mert csakis így győzhetünk a pénzük és hatalmuk felett” – írja a volt miniszterelnök.

A kampányszettben olvasható a Bajnai által korábban már használt fordulat is, amely szerint az Együtt–PM azokat kívánja elsősorban megszólítani, akiknek már nem ízlik a narancs, de nem szerették meg a szegfűt sem. A kampánydosszié pontosan leírja a helyi stáboknak, hogy a szövetség döntéshozói szintjeit kik és milyen jogosítványokkal képviselik, hogyan érdemes önkénteseket toborozni, s azt is világossá teszi, hogy azokban a körzetekben, ahol az MSZP egyéni jelöltjét kell támogatni (a mandátum elnyerésének elsődlegessége mellett), kiemelt cél, hogy az Együtt–PM listás szavazatainak számát is maximálisra növeljék a kampány során. Vagyis a közös szocialista jelölt mellett hangsúlyt kell fektetni az Együtt–PM megjelenítésére is.

Pontos útmutatást kapnak a stábok a választók meggyőzéséhez, saját használatú választói listák összeállításához, a helyi kampányrendezvények jogszerű megszervezéséhez. A felkészítőben az is olvasható például, hogy a helyi eseményeken elmondani szándékozott beszédeket előre egyeztetni szükséges a pártközponttal; az újságírókat minden esetben vissza kell hívni, lehetőség szerint egy-két órán belül; minden jelöltnek saját közösségi oldalt kell létrehoznia; a riválisok biztos szavazóinak „megtérítésére” pedig felesleges időt pazarolni. „Többségüknél nem a tájékozottság hiányzik, ha az észérveken múlna, akkor már minket támogatnának” – teszik hozzá.

Az Együtt–PM részletesen bemutatja adatbázisának felépítését és használatát is, benne annak pontos leírását, hogy választókerületi szintre lebontva miként lehet az aktivisták és szimpatizánsok elérhetőségeihez hozzáférni. Külön fejezet foglalkozik a konfliktuskezeléssel: a kampánykotta az „aktív meghallgatás készségének” kifejlesztését szorgalmazza empatikus és elfogadó magatartással. Elfojtás és elhallgatás helyett pedig minden esetben a kezelést.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.