Ingyen a közmédiában
Lázár szerint a politikai reklámok ingyenességével biztosítható, hogy „közlésük ne pénzügyi viszonyokon alapuljon”. Az ingyenes hirdetések közzétételét pedig a közszolgálati csatornák valamennyi jelölő szervezet számára egyenlő feltételek mellett tudják biztosítani. Az államtitkár javaslatának elfogadása esetén várhatóan egyetlen kereskedelmi televízió és rádió sem fog reklámot sugározni, hiszen ingyen nem fognak felületet, adásidőt biztosítani a pártoknak. Pedig a TNS Media Intelligence 2006-os listaáras adatai alapján már 2006-ban is 1,5 millió forintba került egy perc reklám a nagy kereskedelmi tévékben. Szakértők szerint 2010-ben a pártok több mint egymilliárd forintot költöttek a kereskedelmi médiumokban. Nagy kérdés, hogy a kereskedelmi tévék és rádiók, valamint a közszolgálati médiumok a kampányidőszakban leadnak-e majd „társadalmi célú hirdetést”. Az elmúlt években többször előfordult, hogy a közmédiumok és a kereskedelmi tévék is befogadtak társadalmi célú hirdetésnek nevezett szpotokat, de azok egyértelműen az adott időszakban regnáló kormány intézkedéseit magyarázták.