Nehézségekkel, de befejezik a 4-es metrót
Nagy nehézségek árán, de befejezik a 4-es metrót – nyilatkozta Tarlós István a távirati irodának, megjegyezve: a műszaki problémáknál a pénzügyi, jogi vetületek súlyosabbak. A főpolgármester a BKV gazdálkodásáról azt mondta, a cég középtávú működése a kormánnyal közösen finanszírozható, ugyanakkor az adósságállomány miatt 2015 végére a közösségi közlekedés ismét kritikus helyzetbe kerülhet, ha a főváros nem jut új bevételekhez. Noha a 2004 és 2010 között felhalmozott 62 milliárd forintos adósságot sikerült kilenc bankkal refinanszíroztatni, azok csak haladékot adtak. Az adósságállományból 2015-ben 51 milliárd forint jár le, amire van állami garancia, de ez nem megoldás – mondta, hozzátéve, a városrészek érdekei nem írhatják felül Budapest érdekeit. Fontosnak nevezte, hogy megoldották az Alstom-szerelvények ügyét, a legnagyobb sikernek pedig a Fővárosi Vízművek kisebbségi részvénycsomagjának visszavásárlását tartja. A városvezetést továbbra is foglalkoztatja a stratégiai fontosságú társaságok visszaszerzése, jelenleg a vegyes tulajdonú Fővárosi Csatornázási Művek ügyét mérlegelik.
Szólt arról is, hogy megkezdődött a Közraktárak, vagyis a CET-beruházás kivitelezési hibáinak kijavítása, az épület a város birtokába került, és „keserves” tárgyalásokon sikerült visszaszerezni 21 milliárd forintot abból a 31 milliárdból, amelyet a szerződés szerint a városnak ki kellett volna fizetnie az ehhez képest mindössze nyolcmilliárd forintos beruházásért.
A kórházak központi irányítását, az általános iskolák és szakiskolák állami kézbe adását a főpolgármester jó lépésnek tartja, a gimnáziumok esetében azzal „messzemenőkig nem ért egyet”. Szerinte azoknak az önkormányzatnál kell maradniuk, mert a patinás gimnáziumok öregbítik a város hírnevét.
Tarlós még nem döntötte el, folytatná-e a munkát a következő ciklusban. Ez nemcsak tőle függ, hanem a Fidesztől és a miniszterelnöktől is. A Fideszen kívül más politikai formáció val kizártnak tartja az együttműködést. (MTI)