Ráncfelvarrásra kész az MSZP

Komoly versenyhátrányként értékelték az MSZP stratégiai elemzői, hogy a pártnak meglehetősen alacsony a támogatottsága a fiatalok körében. „Mindez nem csak kommunikációs probléma: miközben a szocialistáknak nem kell győzniük e korosztályban, hogy kormányt tudjanak alakítani 2014 után, a mostani, rendkívül alacsony támogatottságon javítani kell” – olvasható abban a közel harmincoldalas, a választási kampányig tartó időszakra szóló straté giai anyagban, amelyről lapunk korábban már hírt adott.

„A pártnak elsősorban stílusban és imázsban kell versenyképesebbé válnia e korosztályban, s fő ellenfelének nem az itt természetes közegében lévő LMP-t és Jobbikot, hanem a Fideszt kell tekinteni. A Fidesz legyőzésének kulcsa pedig a modernségi versenymegnyerése” – olvasható e dokumentumban.

Átalakul a logó is
Átalakul a logó is

Ehhez kapcsolódik az MSZP azon elképzelése, hogy modernizálják például a webes felületeken való megjelenésüket, javítják a közösségi oldalakon való szereplésüket, s idetartozik Mesterházy Attila karakterének formálása is, amelyben az eddigieknél nagyobb hangsúlyt kaphat a fiatalos, modern pártelnök képe.

A szocialisták kulcsfeladatként határozták meg, hogy a „baloldaliság, remény, erő” hármasa köré épülő stratégia ne csak a belső életben, de a külső kommunikációban is megjelenjen.

Ennek része, hogy az MSZP új, fiatal vezetőit mind többet fogják szerepeltetni a nyilvánosság előtt, és egy „mérsékelt faceliftet”, azaz ráncfelvarrást hajtanak végre a párt arculatában. Az már számos alkalommal felmerült, hogy a szocialista párt régóta meglévő szimbólumait, logóit és betűhasználatát le kellene cserélni, ezzel is új lapot nyitva a szervezet életében. Szanyi Tibor elnökségi tag az elbukott önkormányzati választások után – akkor kampányfőnökként – úgy fogalmazott: „Az MSZP-ből izgalmas, szexi pártot kell faragni, amelyik a jövőbe visz.”

A radikális külső változtatással korábban is próbálkoztak már (több, de inkább kevesebb sikerrel), emlékezetes például, ahogyan Hiller István pártelnökből próbáltak „Hiller Havert” faragni a kampányidőszakban; ezzel bizonyítva az MSZP fiatalosságát. A 2010-es választási vereség után, amikor már tudható volt, hogy Lendvai Ildikó távozik a pártelnöki székből, és a miniszterelnök-jelölt Mesterházy Attila veszi át az irányítást, szintén érdemben szóba került, hogy újragondolják az MSZP „brandjét”.

Egyes vezetői szinteken akkor még az is felmerült, hogy lecserélik a logót és a nevet is, sokan az „Új Baloldalt” emlegették lehetséges alternatívaként, de végül – feltehetően a radikális változtatni akarást csak a vereség okozta csalódottság generálta – letettek erről az elképzelésről. Az mindenesetre jól látszott, hogy sokan szabadulni próbáltak az MSZP logójától és szimbólumaitól, az önkormányzati választáson több szocialista jelölt is piros helyett zöld plakátokkal, az MSZP szegfűjét a lehető legkisebb méretben feltüntető szóróanyagokkal próbálkozott.

A Népszabadság információi szerint már elkészült az MSZP új logója, amely továbbra is a vörös szegfű, de újrarajzolt, frissített formában. Saját, szintén új betűtípust is kidolgoztak a stratégák, a minták egyes döntéshozó testületeket már megjártak, de még zajlik az értékelés. Úgy tudjuk, Mesterházy Attila pártelnök határozott döntése volt, hogy az új logóhoz mindenkinek ragaszkodnia kell majd a jövőben az egységes kép megjelenítéséhez; nem fordulhatnak tehát elő legközelebb „vizuális elhajlások”. Velez Árpád pártigazgató lapunknak ezzel kapcsolatban hozzátette: az új arculathoz kapcsolódóan egy webshopot is nyitnak hamarosan, ahol pártereklyéket, az új logóval ellátott cikkeket és termékeket lehet majd megvásárolni és ezzel egyúttal a pártot is támogatni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.