A hét végére áll helyre a rend a lapterjesztésben
Árulja el, mi történt a háttérben, miért nem jutnak el a lapok az előfizetőikhez?
Budapest területén a MédiaLog hat alvállalkozóval végezte a terjesztést. A múlt héten ebből négy azonnali hatállyal felmondta a velünk kötött szerződését. Arról, hogy valami nincs rendben, alig néhány nappal korábban értesültünk. A megbeszélések nem hoztak eredményt, és felkészületlenül ért minket, hogy a szerződésben foglaltak ellenére felmondták a szolgáltatást.
Biztosan van, akiket ez nem vigasztal. Hol vannak a legnagyobb gondok?
A XII. kerületben az előfizetőknek mintegy fele kapta meg az újságot hétfőn. A 11 másik problémás kerületben az előfizetők 93-94 százaléka hozzájut az újságokhoz, igaz, nem mindig reggel hét óra előtt. Reményeink szerint keddre már a XII. kerületben is sokat javul a helyzet. Abban bízom, hogy a hét végére mindenki a kora reggeli órákban már a postaládájában tudhatja a újságját.
Hogyan próbálják meg most rendezni a sorokat?
Hétfőre minden kerületre sikerült új szolgáltatókkal, alvállalkozókkal szerződnünk. Ők most állapodnak meg a kézbesítőikkel, ha esetleg az ellátáshoz nem rendelkeznének megfelelő létszámmal. Hangsúlyozom: nem új szolgáltatókról van szó, nem most hozták létre ezeket. Sajnos minden igyekezetünk ellenére eltart egy ideig, míg rendezni tudjuk a sorokat. Különösen nehéz a helyzet a társasházak esetében. Itt a fő probléma a bejutást biztosító kapukódok megszerzése.
Mit kell tenniük azoknak, akik a hét folyamán nem kapnak lapot? Kérhetnek-e bármiféle kárpótlást?
Call centerünk létszámát megdupláztuk. Az előfizetők a vezetékesről hívható 80/106-000 ingyenes vagy a mobilról helyi tarifával hívható 40/106-000 telefonszámon regisztrálni tudnak. Munkatársaink felveszik a panaszokat, s aki jelzi, hogy nem kapta meg a lapot, azokat teljes mértékben kárpótoljuk. Ez azt jelenti, hogy ameddig nem kapták meg a kívánt lapot, azt nem kell kifizetniük, jóváírjuk számukra az elmaradást.
A korábbi alvállalkozók „megszokott kézbesítőként” hétfőn több előfizetői postaládába is levelet dobtak. Ebben azt jelzik, hogy most kísérleti csapat végzi a terjesztési munkát, akik – tudomásuk szerint – híján vannak az eszközöknek, s ebből adódnak a gondok. A levélben azt kérik, hogy az előfizető vegye fel a kapcsolatot a kiadókkal, s panasza mellett kérje a régi állapot visszaállítását. Mit kell ezzel a levéllel tenni?
Ez a levél hitelrontás. Kézbesítőként szólítja meg az előfizetőt, s nem mint az alvállalkozó, éppen ezért jogi úton a MédiaLog nem nagyon tud eljárást indítani. A levél a kiadóknál történő reklamációra buzdít, miközben a kézbesítők, de még egy terjesztési munkát végző alvállalkozó sem áll semmilyen szerződéses kapcsolatban a kiadókkal. Az sem igaz, hogy „kísérleti csapat” végezné a munkát, hiszen mondtam, olyan partnerekkel szerződtünk, akik ezen a téren már rendelkeznek tapasztalatokkal.