Az Autórádió Kft. két tulajdonosa továbbra is bujkál a nyilvánosság elől

Az 1848-as forradalom és a sajtószabadság ünnepe előtt egy nappal, március 14-én tárgyal és valószínűleg dönt is a bíróság a Klubrádió sorsáról.

A Klubrádió Zrt. január elején támadta meg a Médiatanács decemberi döntését, amely az Autórádió Kft.-nek adta a 95,3 MHz-es frekvencia használati jogát hét évre. A közigazgatási eljárási törvény szabályai szerint ebben az ügyben a bíróság első fokon jogerős ítéletet hoz, az ellen nem lehet fellebbezni.

A Klubrádió több ponton vitatja a Médiatanács határozatának törvényességét. Érvelése szerint már a pályázati felhívásban szereplő koncessziós díj nagyságrendje, az évi minimum 53 millió forint meghatározása is irreális volt. Az öt pályázó közül hárman ajánlottak 55 millió forintot, köztük a Klubrádió is, de a nyertes, az egymillió forint tőkével megalapított Autórádió Kft. 75 millió forintot ígért. Ezért a Klubrádió úgy ítéli meg, hogy az Autórádió Kft. ajánlata aligha tartalmaz reális üzleti tervet.

A médiahatóság ezzel szemben azzal érvel, hogy a kft. akkor köthet szerződést a Médiatanáccsal, ha a pályázati ajánlatban vállalt éves díjának felét még a szerződéskötés előtt befizeti.

Folyamatban van egy másik per is, ezt a Klubrádió azért indította el, mert 2010 tavaszán elnyerte ugyan a 92,9 MHz-es fővárosi frekvenciát, de a kormányváltás után az új médiahatóság nem kötötte meg a szerződést. Ebben az ügyben február végén lesz a következő tárgyalás.

A frekvencianyertes Autórádió Kft. egyelőre nem kényezteti el jövőbeni hallgatóságát. A december 20-i eredményhirdetés óta a cég részéről semmilyen nyilatkozat, terv, koncepció nem hangzott el, a két tulajdonos, Tamás Hajnalka és Szerémi Nóra bujkál a nyilvánosság elől, s a háttérben olyan pletykákat lehet hallani, amelyek szerint áruba szeretnék bocsátani az elnyert frekvenciát.

Tamás Hajnalka egyszer szólalt csak meg, az Atv.hu-nak mindössze annyit mondott, hogy „majd a jövőben természetesen mindenre választ fogok adni, és úgyis kiderül minden, amire a nagyközönség kíváncsi”. Lapunk többször kereste személyesen a cég Bécsi úti székhelyén, telefonon és elektronikus levélben is, sikertelenül.

Továbbra is tartja magát az a feltevés, hogy az Autórádió Kft. és Tamás Hajnalka mögött a Roxy Rádió korábbi vezetősége és ukrán tulajdonosa, a Ljascsenko házaspár állhat. Tamás Hajnalka egy darabig a Roxy ukrán ügyvezetőjének közvetlen munkatársa volt. Rádiós berkekből származó információ szerint annak, aki az Autórádió Kft. ügyében tárgyalni akar, előbb-utóbb össze kell találkoznia Jurij és Natalija Ljascsenkóval. Éveken át ők birtokolták a Roxyt tulajdonló Pilot Hungária Kft-t.

A Roxy tavaly februárban „némult el”, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 2010 decemberében felmondta a szerződését, mert több mint 91 millió forintos műsorszolgáltatásidíj-tartozást halmozott fel. Nos, január közepe óta a Pilotnak is új tulajdonosa van. A céget a törökbálinti lakcímű Békefi János vásárolta meg, aki egyben a budapesti Collaborator Kft. tulajdonosa is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.