Q7, TEK

Audi luxusterepjárót vásárolt a Terrorelhárítási Központ (TEK), s elképzelhető, hogy szükségük is van – a felszereltségtől függően 16 és 40 millió forint közötti áron kínált – Q7-es autókra.

Elkelhet a sok száz lóerő, ha az alaposan felfegyverzett kommandósoknak kétszázzal kell üldözniük a terroristákat. Jól jöhet a terepjáró képesség, amikor árkon-bokron vezet az út a bűnözők után. A méretbe sem köthetünk bele, tűzharcok idején magunk is szívesebben bújnánk fedezékbe egy Q7-es mögé. S jó a bő kéttonnás, strapabíró monstrum, ha le kell szorítani az útról az ellenséget. Arról nem beszélve, mekkora blamázs lenne, ha egy koccanás után sárga angyalért kiáltanának elit alakulatunk tagjai.

A luxuskategóriás terepjáró vásárlása tehát nem tűnik pazarlásnak. A beszerzés indokai viszont árnyalják a képet.

Egy normális országban, ha kétségek támadnak közpénzből vásárolt autók miatt, akkor kiáll a nyilvánosság elé a megszólított szervezet vezetője. Elmagyarázza, hogy milyen feltételeknek kell megfelelnie a járműnek, és műszaki szempontból mely típusok teljesítik a kívánalmakat. Majd rátér arra, hogy a kínálatból miért épp az adott márkát, típust választották. Meggyőz minket arról: a lehető legkörültekintőbben költötték az adóforintokat.

Ehelyett a fő terrorelhárító közleményt adott ki, amiben sértetten szúr egyet a bírálók felé, majd mellébeszél. Hallgat arról, hogy hány Q7-est vettek és mennyiért, viszont kijelenti: az, hogy a feladataikra leginkább alkalmas Audi típusú terepjárót szereztek be, nem luxus, hanem szakmai döntés volt. Azért választották a Q7-est, hogy tekintélyes mennyiségű felszerelésükkel épségben és gyorsan juthassanak el egy-egy akció helyszínére.

Eszerint a terrorelhárítás igényei nem különlegesek: a cég beéri annyival, mint az autókat az átlagosnál kicsit jobban kedvelő családapák. Legyen nagy a csomagtartó, bírja a tempót a kocsi, de azért a biztonságról se kelljen lemondani. Sőt, az apukák talán még kicsit válogatósabbak is a főkommandósnál, hiszen a vásárlás előtt az árról, a fenntartási költségekről, amortizációs tapasztalatokról is tájékozódnak. S csak mindezek után választanak: mondjuk egy sportos kombit, vagy egy családi egyterűt. Ami éppúgy megfelel az alapelvárásoknak, mint a Q7-es, de olcsóbb és kevesebből fenntartható.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.