Még negyedmilliárdot kér a BKK

250 millió forint támogatást kér a főváros közlekedési holdingja költségeinek fedezésére. Az eddig kapott 150 millió legfeljebb március végéig elég.

Hivatalosan csak január elején kezdte meg működését a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt., mégis 32 millió forint mínusszal zárta a tavalyi évet. Vitézy Dávid cégvezető indoklása szerint jelentős költségek merültek fel a közgyűlés által októberben meghatározott feladatok elvégzésekor. A BKK első embere által jegyzett tájékoztató szerint a társaság kasszája március végére kiürül. Így elfogy az idei működési költségekre kapott 100 millió forint is, amit éppen azért szavazott meg a közgyűlés, mivel a jegyzett tőke már nem fedezte a kiadásokat.

A társaság működésének biztosítása érdekében a BKK vezetője most a tőke emelése mellett további pénzügyi támogatást kér a fővárostól. Nem is keveset. György István főpolgármesterhelyettes szerdai közgyűlésre készített előterjesztésében a jegyzett tőke 50 millióról 300 millióra emelését – teljes egészében pénzbeli hozzájárulás formájában –, illetve további 250 millió forint BKK javára történő átcsoportosítását kéri a közgyűléstől. Ehhez egyébkéntmódosítani kell a főváros költségvetését.

A BKK Zrt. októberi megalakulása óta dolgozik a működési keretek kialakításán, illetve a szakmai döntések előkészítésén és végrehajtásán – indokolja félmilliárd forintot kérő javaslatában György István, aki január közepén hagyta jóvá a 35 témakört tartalmazó „BKK létrehozása” projektet. A témákat öt csoportban dolgozzák fel. Így külön foglalkoznak (1.) a BKV jövőbeli szervezetével, (2.) a BKV átalakításával, (3.) a többi érintett fővárosi társaság (FKF Zrt., Parking Kft., Taxi Kft., BKSZ) jövőbeli szerepvállalásával, (4.) a BKK jogi, gazdálkodási és infrastrukturális feltételeinek amegteremtésével, valamint (5.) a hosszú távú szakmai koncepció kidolgozásával.

A BKK eddigi tevékenységét méltatva György István megemlíti a közlekedésszakmai döntések előkészítésében, az EU-projektek menedzselésében, a BKV Zrt. szolgáltatásaiban való közreműködést, más fővárosi cégekkel való egyeztetést, a főpolgármester tájékoztatását az Alstom-ügyről, szakmai alátámasztó anyagok készítését a közösségi finanszírozási rendszerhez, illetve szakmai együttműködés előkészítését a MÁV-val.

A fővárosiak ebből eddig annyit érzékelhettek, hogy tilos dohányozni a megállókban, közterület-felügyelők is ellenőrizhetik a jegyeket, csökkentették a BVK-vezérigazgató fizetését, egész éjjel járnak a villamosok, nincs megegyezés a budai fonódó, illetve az Alstom-ügyben, a kért 30 helyett 19 milliárd forint támogatást kap a BKV az államtól. A közgyűlés szerdán szavaz a társaság zavartalan működését biztosítandó 250 millió forint átcsoportosításáról.

Update: az eredeti cikkben félmilliárdos támogatási kérelem szerepelt, de Vitézy Dávid az MTI-nek kedd reggel elmondta, a BKK csak a 250 milliós tőkeemelést kéri, további 250 millió forintra nincs szüksége. A második 250 millió tévedésből került be az anyagba, mivel az összeg kétszer szerepel az előterjesztésben. A tévedésért elnézést kérünk.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.