A hírpiacon vezet az online

Az Egyesült Államokban 2010-ben haladta meg először a hírekről a főleg interneten tájékozódók aránya a nyomtatott sajtót követőkét – derült ki a Pew kutatóközpont hétfőn ismertetett felméréséből. Sőt a legfiatalabb felnőttek között az online az egyébként abszolút első televíziót is megelőzi: a 18–29 évesek kétharmada a világhálóról szerzi be az információkat.

A Pew legutóbbi, két évvel ezelőtti kutatása még az elsősorban a nyomtatott sajtóból tájékozódók 34:29-es fölényét mutatta az online-hírfogyasztókhoz képest; ez most 34:31-re fordult az internet javára. Ugyanakkor továbbra is a televízió az amerikaiak első számú hírforrása 58 százalékkal. A 30–49 éveseknek a hirdetési piac szempontjából kritikus táborában csaknem kétharmaduk így értesül elsősorban az eseményekről.

Mindemellett a Pew felmérése nem temeti az újságokat. A hagyományos hírforrások netes kiadásai uralják Amerikában az online hírpiac huszonötös toplistáját, amelyen a hét csak online működő hírportálból öt is főleg a hagyományos médiából él. Kétségek vetődnek fel az online hirdetési piaccal kapcsolatban: ennek jövedelmezősége messze elmaradt a nyomtatott sajtóéhoz képest. (Washingtoni tudósítónktól)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.