A hírpiacon vezet az online
A Pew legutóbbi, két évvel ezelőtti kutatása még az elsősorban a nyomtatott sajtóból tájékozódók 34:29-es fölényét mutatta az online-hírfogyasztókhoz képest; ez most 34:31-re fordult az internet javára. Ugyanakkor továbbra is a televízió az amerikaiak első számú hírforrása 58 százalékkal. A 30–49 éveseknek a hirdetési piac szempontjából kritikus táborában csaknem kétharmaduk így értesül elsősorban az eseményekről.
Mindemellett a Pew felmérése nem temeti az újságokat. A hagyományos hírforrások netes kiadásai uralják Amerikában az online hírpiac huszonötös toplistáját, amelyen a hét csak online működő hírportálból öt is főleg a hagyományos médiából él. Kétségek vetődnek fel az online hirdetési piaccal kapcsolatban: ennek jövedelmezősége messze elmaradt a nyomtatott sajtóéhoz képest. (Washingtoni tudósítónktól)