A férfiak a gyengébbek Magyarországon a közösségi médiában
Az 1700 fős felmérésben részt vevő 18–64 évesek több mint fele (56 százalék) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani azokról. A megkérdezett 18–24 évesek fele pedig már gyakrabban üzen a közösségi portálokon, mint e-mailben. A vizsgált oldalak – iWiW, Facebook, MyVIP, Myspace, Twitter – között még mindig az iWiW-é a legnagyobb taglétszám, de az elmúlt évben közel megháromszorozódott a Facebook felhasználóinak száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja, és a regisztráltak száma vélhetően még idén beéri az iWiW-ét – mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere. Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb (tíz százalék).
A férfi akhoz képest alacsonyabb reklámkerülés, ugyanakkor magasabb aktivitás jellemzi a nőket a közösségi oldalakon. A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztráltak körében a férfiak 51,míg a nők 60 százaléka napi szinten használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. A közösségi oldalt használó nők ezenkívül gyakrabban lépnek be csoportokba, illetve próbálnak ki kisalkalmazásokat. Ez a tevékenység a hölgyek 40, a férfiak csupán 30 százalékára jellemző. A nemek közösségi médiához kapcsolódó viszonyát a népszerűbb oldalakra vonatkozó használati szokások is jól megkülönböztetik. Az iWiW-en és a Facebookon a nők az aktívabbak, míg a Myspace és a Twitter inkább az erősebb nem képviselőit készteti cselekvésre.