A férfiak a gyengébbek Magyarországon a közösségi médiában

Egyre népszerűbbek az internetes közösségi oldalak Magyarországon. A legnagyobb magyar oldal, az iWiW még mindig az első helyen áll, de hamarosan beéri a Facebook. Ez a Kutató-Centrum és a Marketing & Média 2011. januárban végzett közös kutatásából derül ki.

Az 1700 fős felmérésben részt vevő 18–64 évesek több mint fele (56 százalék) napi szinten látogatja valamelyik közösségi oldalt, közel 20 százalék munkaidőben sem tud lemondani azokról. A megkérdezett 18–24 évesek fele pedig már gyakrabban üzen a közösségi portálokon, mint e-mailben. A vizsgált oldalak – iWiW, Facebook, MyVIP, Myspace, Twitter – között még mindig az iWiW-é a legnagyobb taglétszám, de az elmúlt évben közel megháromszorozódott a Facebook felhasználóinak száma, jelenleg a közösségi oldalakat használók 86 százaléka tagja, és a regisztráltak száma vélhetően még idén beéri az iWiW-ét – mondta Sütő Anna, a KutatóCentrum kutatási projektmenedzsere. Hasonlóan dinamikus fejlődés csak a Twitter esetében tapasztalható, bár az itt regisztráltak száma jóval alacsonyabb (tíz százalék).

A férfi akhoz képest alacsonyabb reklámkerülés, ugyanakkor magasabb aktivitás jellemzi a nőket a közösségi oldalakon. A legalább egy nagyobb közösségi oldalon regisztráltak körében a férfiak 51,míg a nők 60 százaléka napi szinten használja informálódásra, illetve kapcsolattartásra ezeket a felületeket. A közösségi oldalt használó nők ezenkívül gyakrabban lépnek be csoportokba, illetve próbálnak ki kisalkalmazásokat. Ez a tevékenység a hölgyek 40, a férfiak csupán 30 százalékára jellemző. A nemek közösségi médiához kapcsolódó viszonyát a népszerűbb oldalakra vonatkozó használati szokások is jól megkülönböztetik. Az iWiW-en és a Facebookon a nők az aktívabbak, míg a Myspace és a Twitter inkább az erősebb nem képviselőit készteti cselekvésre.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.