Zuhanórepülésben az MTV

A hirdetők kedvenc célcsoportja láthatóan megunta az MTV-t: az esti Híradót már százezren sem nézik a legértékesebb 18–49 éves korosztályból, holott éppen a reklámbevételekből juttatnák pluszbevételhez a közmédiát.

Egyelőre nemhogy megszorongatni nem sikerült a kereskedelmi adókat, de egyre inkább leszakad a nézettségi versenyben az MTV – derül ki az AGB Nielsen közönségméréseiből.

A jelentős átszervezéseken átesett – és a megjelenéseket tekintve egyértelműen kormánypártivá lett – közszolgálati hírműsoroktól persze senki sem várta, hogy felugrik a nézettségük a kereskedelmi tévék szintjére – legalábbis nem azonnal. Még az optimistábbak közé tartozó Balogh László, a közmédiát felügyelő kuratórium elnöke is a „fokozatos átalakítási folyamat kívánatos végső céljaként” említette tavaly ősszel, hogy a közmédia nézettségében „meg tudja közelíteni az RTL Klubot”.

A statisztikák az ellenkezőjét mutatják: az átszervezéseket és a politikai hangsúlyeltolódást eddig átkapcsolással „díjazták” a nézők, s egyre nyílik a nézettségi olló a közmédia és a kereskedelmiek között.

A hírműsorok átlagos havi nézettségét és közönségarányát vizsgáló, 2010. január és 2011. február 15. közötti mérések szerint az MTV Híradója történelmi mélypontra érkezett 2010 végére. A teljes népesség körében a közönségarányuk már három hónapja 12 százalék alatt van, miközben az RTL Klub Híradója és a TV2 Tények című műsora rekordokat döntöget.

A kereskedelmi csatornák híradóját a teljes népességben (egy adott percben, átlagosan) 1–1,5 millióan nézik, a kettőt összesen tehát 2-3 millióan. Ebből híradónként 4-5 százezer, azaz öszszesen 1 millió néző 18–49 év közötti, és mint ilyen, a hirdetők számára a legértékesebb – aktív kereső – célcsoportot képviseli. A közszolgálati híradót viszont alig 500-600 ezren nézik, az aktív kereső felnőtt korosztályból 100 ezernél is kevesebben.

A közszolgálati tévék – a kereskedelmi csatornák 1997-es megjelenése óta – folyamatosan veszítenek népszerűségükből. Az RTL és a TV2 indulása után nem sokkal kétharmados többségbe került: immár bő egy évtizede 70 százalék fölötti az arányuk a teljes népesség körében, és 2010 utolsó negyedévében érték el az eddigi rekordot (80 százalék). A közmédia viszont bennragadt a 10–20 százalék közötti sávban. Innen az MTV-nek csak a tavalyi parlamenti, önkormányzati választások, illetve a nyári labdarúgó világbajnokság idején sikerült kitörnie.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.