„Menesztették” a 4-es metró igazgatóját

Klados Gusztáv maga kérte felmentését a DBR Metró Projekt Igazgatóság éléről, munkáit ideiglenesen Kocsis István, a BKV vezérigazgatója veszi át, aki ezért külön fizetést nem kap.

– Soha nem volt Klados Gusztávval sem nekem, sem a Budapesti Közlekedési Központnak vitája – tisztázta a helyzetet Tarlós István hétfőn. – A DBR Metróigazgatóság vezetője azért kértemenesztését, hogy el tudjon vállalni egy Kuala Lumpur-i alagútépítést. Május helyett – amikor lejárt volna a szerződése – január 31-én távozott. A megfelelő utódot egyébként Tarlós István szerint sokkal korábban meg kellett volna találni. (A DBR Metró Projekt Igazgatóság által javasolt szakembert a főpolgármesteri kabinet nem fogadta el.) A főpolgármester hangsúlyozta: a 4-es metró építését Klados Gusztáv távozása nem hátráltatja.

A hirtelen távozás mögött az új városvezetés sokszor hangoztatott elégedetlensége mellett anyagi okok állhatnak. György István főpolgármester-helyettes ugyanis végig kívánta vinni az új bérpolitikai irányelveket, s ennek szellemében csak jóval kisebb fizetés mellett újították volna meg a projektigazgató szerződését.

Klados Gusztáv 2008 májusában került operatív projektmenedzserként a DBR Metró Projekt Igazgatósághoz. Demszky Gábor korábbi főpolgármester akkor azzal indokolta a kiemelten magas, évi 70 millió forint körüli díjazását, hogy Klados Gusztáv a világ egyik legelismertebb metróépítő szakembere. Többek között főépítés-vezetője volt a La Manche csatorna alatt megépült alagútnak is. Klados Gusztáv az MTI-nek így kommentálta a történteket: új városvezetés van új koncepciókkal, amihez idomulni kell.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.