Tessék sorszámot tépni!

– Mi van itt?! Szándékosan akadályozzák, hogy a magánnyugdíjpénztárban maradjunk? – háborog egy negyven év körüli férfi hétfő délelőtt a Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Nyugdíj-biztosítási Igazgatóságának debreceni, Hunyadi utcai székházában.

Erre a sorszámkiadó automata előtt álló, zöld zakós portaszolgálatos úr kissé zavartan mosolyog, majd előzékenyen mutat az automatára: – Tessék sorszámot húzni, kettes gomb! – mondja.

A férfi sorszáma: 244-es.

– Akkor is többórás várakozásra kell felkészülnünk, ha az előttünk lévők csak két percet töltenek ügyintézéssel. Ez aztán a fülkeforradalom! Ez volna a híres nemzeti együttműködés? – teszi hozzá.

A zöld zakós úrhoz beszél, de az továbbra is udvariasan mosolyog. Szóba elegyedek a méltatlankodó ügyféllel, akiről kiderül, hogy debreceni közalkalmazott, s nem fél elárulni a nevét.

– Nagy Gábor vagyok, ezt nyugodtan írja le, s azt is, hogy szerintem itt tudatosan lassítják az ügyintézést – mutat körbe.

Szűk helyiségben összezsúfolódott tömeg, többórás várakozási idő, ideges emberek, s mindössze négy ügyfélablak: ez a helyzet Debrecenben. A határidő január harmincegyedike, de mintha a cívisvárosban erről mit sem tudnának, itt a nyilatkozók számára nincs külön sorszám és ügyfélablak. Egy középkorú asszony azt mondja: szabadnapot vett ki, hogy nyilatkozhasson, de ilyen tumultusra nem számított.

A tömegben megpillantok egy harminc év körüli fiatalembert, aki a Magyar Gárda szimbólumait viseli: a mellkasán árpádsávos címerpajzs, a hátán pedig ugrani készülő oroszlán. Odalépek hozzá, s kiderül: ő is magán-nyugdíjpénztári tag akar maradni.

– Nyolc éve fizetek a tagságért, nem akarom, hogy elveszszen, ami jár – magyarázza.

A Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Nyugdíj-biztosítási Igazgatóságának vezetőjétől, Kuglerné Kurcsinka Ilonától azt kérdezem, hogy miért nem biztosítanak külön sorszámot és külön ablakot a nyilatkozóknak. Azt válaszolja: az érintettek náluk két héten át soron kívül nyilatkozhattak, de a más ügyben várakozóknak a soronkívüliség nem tetszett, ezért ezt a lehetőséget január 12-én megszüntették. Mint mondja, átlagban fél óra a várakozási idő, s kevesen vannak a nyilatkozók, volt olyan nap, amikor mindössze négyen voltak. Közbevetésemre, miszerint ez az ügyfélszám nem stimmelhet, mert a váróban sokkal többen vannak, Kuglerné Kurcsinka Ilona azt mondja: az idén januárban összesen 314-en nyilatkoztak náluk. Gyors számolást végzek: az eddigi tizenegy munkanapra számítva ez átlagosan napi harminc. Az igazgatónő szerint ez a szám sem sok ahhoz képest, hogy a nyilatkozók aránya a más ügyekben eljárók nyolc-tíz százaléka. Kuglerné Kurcsinka Ilona megjegyzi: jelenleg meghosszabbított ügyfélfogadást tartanak a nyilatkozatot tevők számára, hétfőn 18 óráig, keddtől csütörtökig pedig fél 5-ig, de ha kell, megfontolják a külön sorszám és külön ablak rendszeresítését.

Mintha csak az igazgatónő szavaira reagálna, a székházból kifelémenet odalép hozzám egy férfi, s azt mondja: a sorszámát 8 óra 56 perckor húzta, s mostanáig várakozott. Majd az órájára mutat: fél tizenkettő van.

A harminchat nyugdíj-biztosítási igazgatóságon, kirendeltségen eddig összesen 18 072 ember nyilatkozott arról, hogy nem kíván visszalépni az állami nyugdíjrendszerbe – mondta lapunknak Szőke-Lovas Zsuzsa, az Országos Nyugdíjfolyósító Főigazgatóság sajtóreferense. (Á.A.)

Nincs külön sorszám és ügyfélablak
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.