A motoros rendőrt hadbírósággal fenyegették
A fiatal özvegynek és a két árván maradt kisgyermeknek méltányos összegű életjáradékot, a szülőknek egyöszszegű kártérítést kért Magyar György ügyvéd, az augusztus 16-án szolgálatteljesítés közben halálos kimenetelű motorbalesetet szenvedett Telegdi Zsolt (33) főtörzsőrmester családjának jogi képviselője. Magyar a kárigény pontos összegét nem árulta el, de azt sejtetni engedte, hogy a végösszeg több tízmillió forint lehet.
Jelenleg a rendőrség szakértői vizsgálják a kárigényben foglaltakat. A tatai motoros rendőr halála miatt két rendőr ellen az országos rendőrfőkapitány jelentési és ellenőrzési kötelezettség elmulasztása miatt tett feljelentése nyomán már nyomoz a Budapesti Katonai Ügyészség. Az előttünk álló és az azt követő héten pedig legalább kilenc – többségükben vezető beosztású – rendőri vezető ellen indul fegyelmi eljárás.
Telegdi özvegyének megbízásából időközben Magyar György is feljelentést tett a Komárom-Esztergom Megyei Főügyészségen, ismeretlen tettesek ellen. Így párhuzamosan már két ügyészség is vizsgálja, hogy követett-e el bárki is bűncselekményt.
Az ügybe már korábban belebukott a megyei rendőrfőkapitány. Egyebek közt kiderült ugyanis, hogy Telegdi többször jelezte feletteseinek: motorja gumijaimár életveszélyesek. Nem törődtek vele. Telegdi viszont egyre indulatosabban követelt új gumikat, azzal fenyegetődzött, hogy nem ül motorra. Magyar György szerint tanúk vannak rá, hogy miután Telegdi az egyik heves szóváltás után a felettesére csapta az ajtót, megfenyegették: ha nem ül motorra, parancsmegtagadásért hadbíróság elé állítják.
A halála előtti pénteken Telegdi türelme elfogyott: 35 ezer forintért a saját pénzén rendelt két gumit a szolgálati motorjára.
A Komárom-Esztergom Megyei Rendőrfőkapitányság érintettsége miatt a szomszédos Fejér megyében lefolytatott közigazgatási eljárás szerint a balesetnek két oka lehetett. Az egyik a motorkerékpár „nem megfelelő gumija” (a bordázat mélysége 0,4 milliméter volt, noha minimálisan 1,6 milliméternek kellett volna lennie), emellett szivárgott belőle a levegő.
A gyártó ajánlása szerint a gumikat nyolc–tízezer kilométer után kíméletes használat esetén is le kellene cserélni. Telegdi gumijai a baleset idején már több mint 40 ezer kilométert futottak. A baleset másik oka a határozat szerint az lehetett, hogy Telegdi nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel hajtott. Magyar György lapunknak azt mondta: e megállapítás miatt megtámadja a határozatot. A „relatív gyorshajtás” kimondásával ugyanis a határozat készítői meg kívánják osztani a felelősséget a motor műszaki állapotáért felelős testület és az elhunyt között. Magyar ezt egyszerűen visszatetszőnek és hamisnak tartja.