Ingyentankolás egy éven át

Van már hol „felvillanyozódni” a fővárosban is, miután tegnap átadták az első nyilvános áramtöltő állomást a Budapesti Elektromos Művek Váci úti székháza előtt, ahol két felfestett ingyenes parkolóhely és a hozzá tartozó töltőoszlop várja az autósokat.

Itt mától egy évig térítésmentesen tankolhat valamennyi villanyautó, köztük az Elmű-Émásznak az Elektromos Mobilitás Program projekt részeként üzembe állított első két villanyautója, egy FIAT 500-as és egy Fiorino. Az Elmű-Émász alvállalkozókkal bővítené a flottát, a tervek szerint 2011-ben már húsz villanyautót üzemeltetne.

Nagy tolongás tehát egyelőre nem lesz a nyilvános „kútnál”, amelyhez hasonló csupán Székesfehérvárott működik. Az Elmű-Émász információja szerint Budapesten csupán tíz elektromos üzemű autó közlekedik, és az országos állomány sem éri el a húszat. Ennek legkevésbé az az oka, hogy nincs kiépített töltőhálózat, sokkal inkább az autók magas ára a magyarázat. Egy lítiumion akkumulátoros villanyautó ma nagyjából három-négyszeresébe kerül az azonos méretű, de hagyományos erőforrású társainál. A legolcsóbb a kétszemélyes Reva De Luxe és a Smart ed 21, illetve 23 ezer eurós árcédulájával. A négyszemélyes Peugeot ion, Citroën C-Zero és Mitsubishi i-MiEV ára egyaránt 44 ezer, az ötszemélyes Nissan Leaf modellé 50 ezer euró, míg az egyetlen sorozatgyártású sportkocsi, a 100 km/órára négy másodperc alatt gyorsuló amerikai Tesla Roadster csaknem százezer euróba kerül. Utóbbi „benzinre átszámított” fogyasztása 1,74 l/100 km. A feltöltési idő 1,5–6 óra.

– A rajtpisztoly eldördült – mondta az avatón Marie-Theres Thiell, az Elmű-Émász igazgatóságának elnöke, aki azért inkább tapasztalatszerző kísérletnek nevezte a projektet, amely megelőzte a kormányzat elektromos autók elterjedését támogató döntését.

 

Nem kell fizetni a 28 milliós Tesla Roadster feltöltéséért
Nem kell fizetni a 28 milliós Tesla Roadster feltöltéséért
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.