Népszava: mentőakció
Németh Péter főszerkesztő és Láposi Elza, a Népszava Lapkiadó ügyvezetője közös cikkében összefogásra szólította fel a baloldalt, mondván, „nem lehet mindent elhallgatni”. A demokrácia erősítése és a lap megmentése érdekében a Népszava előfizetésére buzdítanak, mert „akkor aztán hiába vonják meg tőlünk a hirdetéseket, hiába ijesztenek rá a piac szereplőire, az olvasókat, az előfizetőket nem tudják megfélemlíteni”.
Megkeresésünkre Láposi Elza azt nyilatkozta, hogy a 16 oldalas különkiadást 160 ezer példányban nyomtatták ki (összehasonlításul: a normál kiadás 30 ezer példányban készül, a MATESZ hivatalos adatai szerint a Népszavából 18 ezer fogy naponta). A javarészt a rendes lapszámban megjelent cikkeket tartalmazó különkiadás (amely leginkább abban különbözik, hogy több benne az előfizetésre buzdító hirdetés) terjesztéséről és a költségekről csak annyit árult el, hogy „próbáltak baloldali érzelmű emberekhez eljutni”, de véletlenszerűen is dobtak be különkiadást a postaládákba. Ezt a módszert hatékonyabbnak és költségkímélőbbnek tartják, mint ha óriásplakátokon vagy a tévékben hirdettek volna.
A közelmúltban arculatváltáson „átesett” és megújult honlappal is jelentkező napilap –amely hétfőtől a Malév repülőjáratain is hozzáférhető lesz –több hasonló kampányakciót is tervez. Láposi Elza tájékoztatása szerint egy-egy város, település valamennyi lakásába eljuttatnak majd hasonló különszámot, amelyben helyi híreket is közölnek majd. Az akció célját a lapigazgató úgy foglalta össze: a legfontosabb, hogy az emberek végre felébredjenek, és áldozatot hozzanak a kiegyensúlyozott tájékoztatásért, a sajtó szabadságáért.
A pénteki, első különkiadás címlapja egyébként a Mesterházy AttilaMSZP-elnökkel készült interjúval indul, amely benne volt a „normál” lapszámban is, igaz, kevésbé előkelő helyen.